“Hind arvutatakse välja kõige kallima tänava järgi, mis oli Pirita tee. Siin ei ole põhjus rahas, iga firma leiab võimaluse. Siin määrab rohkem põhimõte,” osutas säästva arengu ja planeerimise ameti (SAPA) juhtivspetsialist Taso Erima.

Kõige kallimad kohad sulgemiseks on Tallinnas magistraaltänavad, mille sulgemine terves laiuses maksab 6000 krooni päevas.

Ringraja sulgemiseks loa andnud SAPA juhataja Toomas Tauts ei soovinud liikluskaose põhjustanud ürituse lubamist kommenteerida, ega mäleta, kui palju teesulgemine linnale kasu tõi. “Lahkun 25. augustil ja ma ei taha lahkuva ametnikuna ka kommentaare anda, Ma ei suuda meenutada neid numbreid, palju linn sellest üritusest kasu sai,” ütles Tauts.

Pirita tee sulgemisega seoses nõuab selgitusi ka Tallinna linnapea Tõnis Palts.

Liikluse sulgemiseks peavad kooskõlastused olema nii linnaosavalitsuselt kui SAPA-lt. Vastavatesse asutustesse saatis linnapea eile järelepärimised.

Linnapea hinnangul ei olnud antud ürituse puhul liikluse sulgemine peamagistraalil põhjendatud, eriti veel tipptunnil. “Ei ole välistatud, et ürituse korraldamine on kuidagi mõistuslikult põhjendatud, aga seda põhjust tahaks siis küll väga teada saada,” lausus Palts.

Ka Tallinna liikluspolitsei on oma kommentaaris juba loa taotlusele märkinud, et plaanitsetakse Kalevi suursõidule sarnaseid liiklusummikuid ja seda kümnekonna auto pärast.

Tautsi sõnul oli Tallinna liikluskorralduse keskus teinud liiklusskeemi, mille rakendumisel ei oleks tohtinud liiklusummikuid tekkida ning kõik inimesed oleksid vabalt saanud ka oma kodudesse pääseda.

Ta lisas, et kohapeal korraldas liiklust reaalselt turvafirma ESS, kes liikluskorralduskeskuse tehtud liiklusskeemi eiras.

SAPA loal suleti ringrada kolmapäeva õhtul kella 19–22 kümne Honda Civic mudeli tutvustussõitudeks. Üritus oli mõeldud Honda Eesti suurklientidele, VIP-külalistele ja pressile.

Autode tutvustamiseks suunati ümbersõidule viie bussiliini bussid. Autoliiklus suunati Pirita teel linna suunduvale sõidurajale Kose tee ja Kloostrimetsa tee vahelisel lõigul, sõidukiirus oli piiratud 30 km/h.

Tautsi sõnul ei ole ta isiklikult autoürituse korraldajatega kohtunud, neilt pistist saanud või saamas ega muidu lähedane inimene. “Dokumentatsioon on jõudnud läbi ametliku menetluse minuni positiivsel kujul. Kui seal olid nüüd korralduslikku laadi häired, siis inseenesest pole sellest midagi hullu. Aga kui ikka inimesi häiris, siis võib-olla teinekord ei tohi sellist üritust enam teha,” leidis Tauts.