Uued alkoholireklaami piirangud tõotavad tuua alkoholitootjate ja riigi tulise võitluse

 (64)

Millise alkohoolse joogi valiksid, kui neil poleks enam silmatorkavat reklaami? Riik tahab, et loobuksid napsust, tootjad aga kurdavad, et nii kaovad telereklaamid ja lemmiksaated sootuks ekraanilt.
Millise alkohoolse joogi valiksid, kui neil poleks enam silmatorkavat reklaami? Riik tahab, et loobuksid napsust, tootjad aga kurdavad, et nii kaovad telereklaamid ja lemmiksaated sootuks ekraanilt.Foto: Heiki Rebane

Sotsiaalministeerium tutvustab täna alkoholi- ja reklaamiseaduse muutmise eelnõu. Eesti Päevalehe kasutuses oleva versiooni järgi, seab see senisest rangemad piirangud ja hakkab vägijookidele lubama üsnagi lakoonilisi teavitusi. Alkoholitootjad, toiduainetööstuse liit ja alkoholireklaamist läbi imbunud telekanalid lubavad sellele vastu astuda.

Mullu laiutas maanteedel suur Tuborgi õllereklaam, mille ühel pool oli kujutatud diivanil lesivat ja teisel pool Tuborgi värvides rahvasummas lendavat õnnelikku meest. Reklaam kuulutas: „Mugav on igav. Ütle elule Yes!” Saku õlletehas pidi kõnealused reklaamid ära korjama, sest reklaamiseaduse järgi ei tohi jätta muljet, nagu alkohol aitaks suurendada sotsiaalset ja seksuaalset edukust. Ent see on üks väheseid erandeid, sest senine seadus jätab tõlgendamisele palju ruumi ja Eesti meediaruum on lõbusast elustiilist pakatavaid reklaame täis.

Alkoholi tarbimise piiramiseks kavatseb sotsiaalministeerium seadust karmistada, näiteks inimesed reklaamidest kaotada. Kaalutakse varianti, kus alkoholireklaamis võib näidata üksnes tootega seotud infot. Teisisõnu kaovad paberilt ja plakatitelt naeratavad näod ja telereklaamid nuditakse küllaltki askeetlikuks. Peale selle lükkuks reklaamide näitamise aeg televisioonis kella 21-lt 22-le.

Edasi lugemiseks logi sisse, telli digipakett või osta artikkel
0,59 € Osta artikkel
Tutvu maksevõimalustega >>
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare