Uuringus "Eesti keele kui teise keele õpetaja pädevusmudel ja koolitusvajadus" kirjeldatakse nn õpetaja pädevusmudelit, mis võtab kokku kõige olulisemad pädevused, mis on õpetajal vajalikud selleks, et täita edukalt eesti keele kui teise keele aine õpetuslikke ja kasvatuslikke eesmärke. Uuringus kirjeldatakse pädevusi "vaadeldaval" kujul s.o kindlate tegevuste või teadmiste-oskuste reana.

Tegemist on õpetajate esimese sedalaadi uuringuga Eestis.

EL Phare eesti keele õppe programmi initsiatiivil viidi sügisel 2001. aastal läbi uuring, et saada objektiivne pilt üldhariduskoolide, kutsekoolide ja koolitusfirmade eesti keele kui teise keele õpetajate koolitusvajadusest üle Eesti.

Mahuka uurimisraporti koostasid Martin Ehala, Krista Kerge, Katrin Niglas Tallinna Pedagoogikaülikoolist, Hille Pajupuu Eesti Keele Instituudist ja firma Pro Konsultatsioonid juhataja Mait Raava.

Uuringu tulemuse alusel planeeritakse õpetajate täiendkoolitust EL Phare

eesti keele õppe programmi raames.