Maateeameti peadirektor Riho Sõrmus ütles, et kuus miljonit krooni kulub uue tee planeerimiseks ja sellega seotud uuringuteks. Seitse miljonit on määratud Jüri-Vaida eraldi suunavöönditega lõigu lõpetamiseks. Rohkem kui miljoni krooni eest on kavas uuendada olemasoleva tee asfaltkatet.

Kuus miljonit krooni, mis on suunatud Kärevere silla ehitamiseks, kulub Sõrmuse sõnul uue silla projekteerimiseks ja eeltööde alustamiseks. Tartu teedevalitsuse juhataja Heino Ristmäe hinnangul maksab silla ehitus sõltuvalt pealesõiduteede pikkusest kuni 70 miljonit krooni. Riho Sõrmus kinnitas, et uus Kärevere sild ehitatakse tulevase kiirtee trassile ja kiirtee nõudeid arvestades.

Tulevase kiirtee ehituse esimeses etapis tuleb jõuda kokkuleppele ka tee alla jääva maa omanikega. Eile oli teist korda koos Tallinna-Tartu kiirtee töögrupp, kuhu kuulub teede- ja sideminister Raivo Vare ja omavalitsuste esindajad.

Sõrmuse sõnul leppisid maavalitsuste ja omavalitsuste esindajad eile maanteeametiga kokku, et maanteeamet püüab kiiresti koostada trassi esialgse plaani, mille alusel on kohapeal võimalik hakata omandisuhteid välja selgitama. Sõrmus lisas, et kokkuleppe järgi kulub trassivaliku tegemiseks ja omandisuhete selgitamiseks ligi aasta.

Praegu otsitakse võimalike muldematerjalide jaoks karjääre, mille kaugus trassist mõjutab tulevase tee maksumust.

Tartu maavalitsuse pressiesindaja Asso Ladva teatel peavad maavalitsused lähikuudel esitama esialgsed arvestused, kui kalliks võib riigile minna eraomandis oleva maa ostmine. Seda summat tuleb taotleda tuleva aasta riigieelarvest.

Riho Sõrmuse kinnitusel ei ole Tallinna-Tartu kiirtee ehitus leidnud seni ühtki konkreetset investeerijat. Siit- ja sealtpoolt on huvi tuntud tasulise kiirtee ehituse vastu, kommenteeris ta kuuldusi võimalikest Ameerika ja teistest välisrahastajatest. Sõrmus lisas, et tegeliku olukorraga lähemalt tutvudes saab igaüks aru, et selline tasuline tee, mille kõrval viib samasse kohta tasuta tee, ei tasu ennast ära.

ANU JõESAAR