Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimehe Tõnis Rihvki sõnul kulges valmiva reisiparvlaeva teekond BLRT Grupi Klaipeda laevatehasest Norra läänerannikul Fiskarstrandis asuvasse BLRT-Fiskerstrand laevaehitustehasesse plaanipäraselt ja sujuvalt. „Meie reisiparvlaeva tõi Klaipedast kohale Saksa lipu all sõitev suur avamerepuksiir. Ilm soosis ettevõtmist ning teekonnale kulus alla nädala,“ lausus Rihvk.

Reisiparvlaev peaks lõplikult valmima jaanuari alguses, seejärel viiakse meeskonnale laeval läbi kursused, tehakse süsteemide ja käiguomaduste testimised ning vormistatakse vajalikud dokumendid. Väinamerele peaks laev plaanide järgi jõudma jaanuari lõpus.

Uue reisiparvlaeva korpus on valmis ning peamasinad ja sõuajamid paigas. Laev kannab ka juba Saaremaa Laevakompanii laevastiku sinist-valget värvikuube. “Norras tehakse veel elektritööd ja paigaldatakse seadmestik. Laev seisabki juba kai ääres ja tööd käivad,“ lisas Rihvk.

Muhu värvides sisustus

Sisustuse saab uus reisilaev samuti Norras. „Sisekujunduses oli meie kindel soov kasutada kõigil kolmel uuel laeval Eesti saarte värve. Nii tuleb üks parvlaev Muhu, üks Saaremaa ning üks Hiiumaa värvides. Esimene laev, mis praegu Norras valmimas, hakkabki kandma Muhu toone, mis valdavalt ühtivad ka Eesti rahvuslike värvitoonidega,“ rääkis Rihvk.

Laevale tuleb laevakompanii kinnitusel avar reisijateala, sealhulgas kohvik-bistroo, baar, kauplus ning päikesetekid, sõidukite kasutusse tuleb kaks autotekki.

Uus parvlaev mahutab 160 sõiduautot ja kuni 600 reisijat. Alus on 97,8 meetrit pikk ja 18,5 meetrit lai ning suudab arendada kiirust 16 sõlme. Laev hakkab Saaremaa ja mandri vahelise ühe suuna läbima 23 minutiga ning Hiiumaa ja mandri vahel 75 minutiga, millele lisandub laadimis- ja lossimisaeg.

Järjekorras teine Saaremaa Laevakompanii tellitud parvlaev peaks valmima 2010. aasta kevadeks, eeldatavalt peaks sel ajal kiilu saama ka kolmas uus reisiparvlaev.

SLK on BLRT Grupilt tellinud kolm identsete parameetritega reisiparvlaeva, mille jaoks tehtav investeering küündib 1,4 miljardi kroonini. Koos sadamate valdaja AS Saarte Liinid tehtavate investeeringutega sadamate laiendamisesse ja kaasajastamisesse tõuseb uute laevade liiniletoomisesse suunatav summa kahe miljardi kroonini.