“Asfalteerimisega loodame septembri esimesel poolel ühele poole saada, hiljem on vaja teha veel teemärgistus ja muid väiksemaid töid” lausus Erima.

Rekonstrueeritud Vabaduse puiestee saab mõlemas sõidusuunas kaks sõidurida, laiad kõnniteed, kus võib ka jalgrattaga liikuda, selge teemärgistuse, uued foorid ning ohutud teeületusvõimalused, samuti rajatakse heitvee- ja sadevetekanalisatsioon ning uus tänavavalgustus.

Remondi ajal kehtib Vabaduse puiesteel kiiruspiirang 30 km/h ja liikluseks on avatud ainult üks teepool.

“Kel vähegi võimalik, võiksid seda teelõiku vältida,” soovitas Erima, kelle sõnul on juhtidel mõistlik Pärnu maanteed pidi tulles kasutada ümbersõitu Kanamalt ringtee kaudu Männiku teele, Mustamäe poolt tulles aga Pärnu maanteed või Kadaka teed ja Kadaka puiesteed

“Ega siin väga head lahendust ei olegi. Tipptundidel võib ka Pärnu maantee sõidukitest ummistuda,” lausus Erima.

Alternatiivse võimalusena avab linn “Pargi ja sõida” (park&ride) projekti raames koostöös Elektriraudteega täna Vana-Pääskülas raudteejaama ja Shelli tankla kõrval tühjal asfaltplatsil tasuta valvega parkla, kuhu Pärnu poolt autoga tulijad saavad oma neljarattalise sõbra hoiule jätta, et ummikuid vältides ühistranspordiga edasi linna liikuda.

KOHAD 60 AUTOLE. “Maailmas on selline asi küllalt tavaline,” sõnas Erima. “Kaugemalt tulnud tunnevad end pealinna liikluses tihti ebakindlalt. Nüüd on neil võimalus seda stressi mugavalt vältida,” lisas ta.

Falcki valvega parklas on kohti 60-le autole. Valve on parklas tööpäeviti kella poole seitsmest hommikul kuni poole kaheksani õhtul. “Me oleme orienteeritud eelkõige tööle sõitvatele ja töölt tulevatele inimestele,” selgitas Elektriraudtee juhatuse liige Rein Riisalu.

Parkla juures on nii elektrirongi kui ka linnaliinibusside peatused. Tipptundidel sõidavad bussid 10-minutilise ja rongid 20-minutilise intervalliga, mistõttu pole Riisalu hinnangul vajadust graafikuid tihendada. “Vajadusel oleme valmis kasutama pikemaid ronge või busse,” lausus ta.

Praeguste plaanide kohaselt jääb parkla avatuks 30. augustini – selleks ajaks peaks Vabaduse puiestee Riisalu sõnul olema juba suhteliselt hästi ja kiirelt läbitav.

“Vana-Pääsküla park&ride on pilootprojekt hindamaks, kui suur võiks olla vajadus sellise teenuse järele ja jääb sel aastal tõenäoliselt ka ainukeseks,” sõnas Riisalu lisades, et kui projekt kujuneb edukaks, rajatakse tulevikus park&ride parklad Tallinna teistegi sissesõiduteede äärde.