Maantee ehitamine, ümberehitus ja remont kavandatakse kõigi põhiliste maanteelõikude ulatuses kokku 125 kilomeetril koos suuremate ristmike ümberehitamisega. Kokku läheb see maksma 5,2 miljardit krooni, kusjuures juba käesoleva aasta lisaeelarves nähakse selleks ette esimesed vajalikud eraldised, teatas valitsuse pressiteenistus. Järgmisel aastal suurendatakse ehitusmahtusid kaks korda, lisaks Vaida - Aruvalla ja mitmetele muudele teelõikudele tuuakse ettepoole ka Mäo möödasõidu ehitustööd.

Tallinn-Tartu maantee esimese klassi kiirteeks ümberehitus viiakse läbi aasta võrra kiiremini kui oli kavandatud isegi opositsiooni poolt Riigikogule pakutud eelnõus.

Rahandusministeeriumile tehti ülesandeks kiires korras detailselt läbi töötada erinevad alternatiivid Tallinn – Tartu maantee ehituse rahastamiseks. Valitsus oli nõus sellega, et Tallinn – Tartu maantee väljaehitamise all ei tohi kannatada muud teeehitus- ja remondiobjektid, vaid seda kavandatakse omaette täiendava projektina.

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaar rõhutas, et valitsus oli küsimuse arutelul üksmeelne ja täis optimismi. “Oleme viimasel aastal algatanud mitmeid suuri ehitusi. Pean silmas näiteks Saaremaa süvasadama ja seda ümbritseva teedevõrgu rajamist. Tallinn – Tartu maantee kiirendatud korras väljaehitamine on uueks proovikiviks nii meie teedeehitajatele kui ka Maanteeametile”.

Sotsiaaldemokraatide hinnangul aga tegeleb Savisaar hämamisega ja sööb oma sõnu. "Teisiti ei saa tõlgendada majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poolt kabinetiistungile esitatud ja seal heakskiidu leidnud teehoiu- ja ehituse kavasid," teatas erakond oma pressiteates.

SDE fraktsiooni liikme Jarno Lauri sõnul on see plaan, kuidas nokitseda ja õgvendada tänast maanteed 125 kilomeetri ulatuses. „Sisuliselt on tegu vana kavaga, mis näeb ette kasutada Euroopa Liidu ühtlusfondi 4,8 miljardit krooni ja teehoiukavas sellele maanteele planeeritud 440 miljonit krooni. Aga see ei ole plaan ehitada Tallinna ja Tartu vahele I klassi maantee. Ma ei tea, mida Savisaar tahab kiiremini ehitada, igal juhul ei saa valitsusele esitatud kavadest välja lugeda, et selleks oleks I klassi maantee kogu Tallinn-Tartu trassil,” lisas Laur.

Laur kinnitas, et sotsiaaldemokraadid ootavad, et kõlavate sõnade ja seniste rahastusplaanide ümbernimetamise asemel asub valitsus ka tegelikult maanteed neljarealiseks ehitama.

Sotsiaaldemokraatide hinnangul räägitakse valitsuse tegevuskavas üksikute ristmike rekonstrueerimisest, kaherealise tee õgvendustest, ka lubadus Mäoni neljarealine maantee rajada on vaid illusioon. "Seegi lõik ehitatakse kabinetile esitatud kava kohaselt vaid kaherealisena," ütles Laur.

Positiivsena toovad sotsiaaldemokraadid välja asjaolu, et laialdane avaliku arvamuse toetus Tallinn-Tartu maantee ehitamisele I klassi maanteena on sundinud valitsuse probleemiga tegelema ja lisaressursse selle tee ehitamiseks otsima.

Et tagada tegevuste järjepidevus pika ehitusaja jooksul peavad sotsiaaldemokraadid endiselt vajalikuks Riigikogu otsuse vastuvõtmist Tallinn-Tartu maantee kohta, mille eelnõu esitati uuesti menetlusse 8. mail.