Arvutused kinnitasid, et koormamisel tohiks vantsild allapoole vajuda 49 millimeetrit ning mõõtmine näitas sellest kahe millimeetri võrra väiksemat vajumist, kirjutab Postimees.

Tegevus Smuuli tee sillal käis kindla stsenaariumi järgi. Kui raskeveokid olid koha sisse võtnud, hakkasid osaühingu Geodeet mehed iga kümne minuti tagant neljas kohas laserkiirega mõõtma, kui palju betoonkonstruktsioon autode raskuse all vajub. Seda tehti ligi tunni vältel.

"Esimese koormuskatse käigus sõitsid neli rohkem kui 30 tonnist veokit vantsilla keskmise ava ühele neljandikule," kirjeldas Merko Ehituse juhatuse liige Andres Agukas ettevõtte pressiteates. Teise katsega liigutati silla keskmisele avale ca 240 tonnine koormus, millega testiti rohkem kui 160 keskmise sõiduauto võimaliku koormuse mõju silla keskmisele avale. Mõlema skeemi alusel jäid veokid sillale vähemalt tunniks ajaks, et näha koormuse mõju konstruktsioonidele.

Koormusttesti lõplike andmete täpne analüüs valmib 20. juunil.

Smuuli tee viadukt ühendab Smuuli tee Peterburi teest kuni Suur-Sõjamäe tänavani. 370 meetri pikkune viadukt üle raudteede ehitati esmakordselt Eestis 170 meetri ulatuses vantsillana ja 200 meetri ulatuses viieavalise talasillana. Viadukti sõiduradade laius on 3,5 m ja kergliiklustee laius 4 m.