“Vana-Narva maantee teeme ise korda, aga ristmik tuleks koos välja ehitada, sest see asub Tallinna territooriumil,” põhjendas Sau. Viimsi tänavuses eelarves on ristmiku ümberehitamiseks miljon krooni. “Meil on projekt valmis, kuid tahame selle pealinnaga kooskõlastada,” lisas vallavanem.

Teine raske koht on valla jaoks Randvere ja Pärnamäe tee ristmik. “See on rasketranspordile ainus ligipääsutee Viimsi valda,” ütles Sau. “Kõnniteed aga puuduvad ning üldse on tiheda liiklusega ristmik väga kitsas,” selgitas ta rekonstrueerimise vajadust. Ehkki vald on nõus ristmikku ise laiendama, tuleb see linnaga läbi arutada, sest ristmik asub linna piirides.

Merivälja tee liiga kitsas

Kolmas valupunkt on Merivälja tee. “Meie plaan on sinna ka kõnni- ja jalgrattateed rajada, nii et need saaksid Pirita linnaosas kokku,” rääkis Sau. “Samuti tahaksime rääkida Merivälja tee laiendusest, sest Merivälja elanikkond kasvab ja tee jääb juba väga kitsaks,” sõnas vallavanem.

Merivälja tee jaoks on tänavu eraldatud 600 000 krooni ja samuti on valmis vallapoolne projekt.

Viimsi valla ettepanekule vastamine anti ülesandeks abilinnapea Peep Aaviksoole, kes kohtub Enn Sauga järgmisel nädalal.

Eile ütles Aaviksoo, et tema arvates on nende kohtade suhtes, kus valla ja linna piir kokku puutuvad, mõistlik koos lahendus leida. Paraku ei ole abilinnapea sõnul Tallinnal kõnealuste teede remontimiseks tänavuses eelarves raha ette nähtud. “Kuid koostöö ei tähenda alati pelgalt raha,” lisas ta. “Kui meil ka praegu ei ole investeeringud sinna ette nähtud või pole vajalikku planeeringut, siis kindlasti arvestame ettepanekuga tulevikus,” märkis Aaviksoo.

Pakkumine teretulnud

•• Linnapea Tõnis Palts leidis, et koostöö lähivaldadega on igati teretulnud nii teede korrastamisel, ühistranspordis kui ka muudes valdkondades. “Ootaksime sääraseid ettepanekuid ka teistelt valdadelt, sest Tallinn hoiab korras mitme valla sissesõiduteed. Oleks isegi õiglane, et vallad osalevad sissesõiduteede ja liiklussõlmede ehituses,” märkis Palts.

••“Kui säärase ettepanekuga nagu tegi Viimsi vallavanem, tuleks välja ka Harku ja Saue vald, saaks tõenäoliselt juba tuleval aastal alustada Haabersti liiklussõlme ehitust,” lausus ta.

••Linnapea lisas, et tänavu korrastab Tallinn teid kokku 461 miljoni krooni eest, sealhulgas ka sissesõiduteid, mida mööda liiguvad peamiselt lähivaldade elanikud. “Näiteks investeerib Tallinn sel aastal ligi sada miljonit Tartu maantee ehitusse, sealtkaudu sõidavad aga linna peamiselt Rae, Kiili ja Saku valla elanikud,” ütles Palts.