Telefonikõnes küsitakse, kas kodanikul on plaanis valima minna, kas eelistus on tehtud, ja tuntakse huvi, kellele on kavas hääl anda. Pärast küsimuste esitamist pakutakse täiendavat infot valiku tegemiseks.

Keskerakonna peasekretär Priit Toobal rääkis, et telefonikampaania on partei valimispropagandas olulisel kohal, kuna tegemist on ühe võimaliku otsekontaktiga valijatega.

Toobal ei tahtnud nimetada inimesi, kes lisaks Toomas Vitsutile tänavu telefonikampaaniat teevad, kuid kinnitas, et partei on sellesarnast agitatsiooni teinud ka varasematel valimistel.

Numbrid telefoniraamatust

Linnavolikogu esimees Vitsut rääkis, et tema telefonikampaania raames küsitakse inimestelt, kas valima minnakse ja kas valik on tehtud. „Kui valik tehtud ei ole, pakutakse selle hõlbustamiseks, et minult võiks saada mingeid materjale,” lisas ta.

Vitsut ei osanud öelda, kui paljudele linlastele kampaania raames helistatakse. Telefoninumbrid võetakse tema sõnul kesklinna aadresside järgi telefoniraamatust.

Samuti ei teadnud linnavolikogu esimees öelda, kui palju telefonikampaania maksma võib minna. „Need asjad tuleb pärast valimisi kokku lüüa. Praegu on veel vara rahast rääkida,” ütles Vitsut. Kampaaniat rahastab Vitsut omast taskust ning partei eelarvest. Inimestele helistamisega tegelevad Keskerakonna liikmed. Priit Toobali sõnul on tänavu telefonikampaaniatega seotud umbes 20 parteilast.

Vabariigi valimiskomisjoni esimees Heiki Sibul ütles, et nemad kandidaatide tegevuse kohta hinnanguid ei anna, kuid nentis, et ka näiteks avaliku arvamuse uuringute käigus küsitakse inimeste eelistusi erakondade suhtes. „Neid asju tehakse, kuid siis teevad seda uuringufirmad,” märkis Sibul.