Sellel „spordialal” on kahtlemata maailmarekordid, on ka võistlejad, kes üksteise võidu raha lauale panevad, et suurimat ja kallimat tulemust oma nimele saada. Hasart on olemas, isegi kui seda konkurentsi otseselt spordiks pidada ei saagi.

Üle saja aasta oli jahtlaevade pikkuse maailmarekordi omanik 146-meetrine El Mahrousa, juba 1863. aastal Londonis Samuda Brothersi laevatehases valminud superjaht, mis esmalt vedas Egiptuse kediivi (asevalitsejat) İsmail Paşat, seejärel tema järglasi, kediive, kuningaid, presidente. Tegemist on maailma vanima siiani kasutusel oleva jahtlaevaga, mis 1869. aastal läbis esimesena Suessi kanali ja 2015. aastal esimesena ka kanali laiendi. Laeva on paaril korral pikemaks ehitatud ja ka ümber nimetatud. Tänapäeval sõidab jaht sadamast välja küll ainult kolm korda aastas, enamasti vaid üheks päevaks. Laeva maksimaalne kiirus on 16 sõlme (30 km/h). Meeskonnaliikmeid on lausa 160. Praegu on El Mahrousa ametlikult õppelaev.

Edasi lugemiseks logi sisse, telli digipakett või osta päevapiletartikkel
3 € Osta päevapilet
Tutvu maksevõimalustega >>