Kuus korda V-tähte ehk „VVVVVV” on mäng, mis on korraga üsna sügav ja pealispindne. See on rännak ajas tagasi ja samal ajal midagi väga nüüdisaegset, ühel ajal seiklus ja ainult näpulihaste treening.

Nii nagu filmitööstuses, on ka mängutööstuses suured maailma valitsevad stuudiod ja siis sõltumatud, väikesed tegijad. Indie-tegijatele on äppide poed nutitelefonides ja tahvlites õnnistus, sest sealt on klientidel võrdne võimalus leida nii tohutu turunduseelarvega firma mänge kui ka üksi kodus valmisnokitsetud loomingut. Viimase kategooria alla „VVVVVV” lähebki.

„VVVVVV” on olemuselt retrostiilis platvormimäng, mida tahvelarvutis on mõnus mängida. Kosmoselaevast pärit peategelane lendab pärast tõrget paralleeldimensiooni, kust tal tuleb oma mees­konnaliikmed jälle kätte saada. Edasi-tagasi kõndimine võib tunduda primitiivne, aga nii uskumatu kui see ka pole, pakub mäng närvikõdi, tõelisi pingutusi ja isegi nalja.

Omaette elamuse valmistab ehe ja miljöötruu, Magnus „Souleye” Pålssoni edasirühkima innustav elektro-heliriba!

Nimi: VVVVVV

Platvorm: iPhone/iPad, Android (ka Windows/Mac/Linux)

Hind: 2,69 €


Jou!

Yo! Jou! Mis teed? Hei! Äh! Mh! Õu! Ahoi!

Tundub, et Twitteri 140 tähemärki on juba liiga paljuks muutunud, mistõttu on ühesilbilisest hüüdlausest tehtud nüüd päris iseseisev mobiilirakendus.

Ja mitte lihtsalt rakendus, vaid selline, mis juhtiva majandusväljaande Financial Timesi andmetel on saanud miljon dollarit riskikapitali.

„Yo!” sisu on nimelt järgmine: registreeri omale konto, lisa sõpru ja saada neile sõnum „Yo!”. Midagi rohkemat ega vähemat selle äpiga teha ei saa.

Viimastel nädalatel rakenduste poodide edetabelid vallutanud „Yo!” pooldajad ütlevad, et sellise ühesilbilise teavituse taga saab olla võimas süsteem. Näiteks võivad poepidajad, spordimeeskonnad või kohvikud oma klientidele või fännidele saata välja ühe „Yo!”, olles enne auditooriumile selgeks teinud, mida nende „Yo!” tähendab. Jalgpallimeeskond võib näiteks lubada, et saadame „Yo!”, kui me lööme värava, kohvik aga allahindluste puhul.

Kriitikud on „Yo!” liigitanud muidugi lühiajaliseks moepuhanguks, lihtsustamise röögatuks äärmuseks, kus inimeste tähelepanu ja suhtlusvõime on taandatud üheksainsaks silbiks. 

Kumb on siis õige? Yo!

Nimi: Yo!

Platvorm: iPhone, Android

Hind: tasuta

Rakendusi katsetas Hans Lõugas.