Rovio kasutab kõrvalist abi

Nimi: Angry Birds Transformers
Hind: tasuta
Platvorm: iPhone, oktoobri jooksul ka Android

Soome mängutööstuses tekib edukaid mänge nagu seeni pärast vihma – Best Fiends, Pako, üliedukas Clash of Clans jne –, aga Soome kaardile toonud Angry Birds elab läbi keerulisi aegu. Mängu loonud Rovio oli sunnitud kuu alguses koondama ligi 130 inimest, samal ajal pole firma algupärasele Angry Birdsile leidnud sama edukat mantlipärijat.


Lahendustena on Rovio püüdnud vihaste lindude ja mune varastavate sigade saagat ümber tõsta kõiksugu mängudeks, alates puslest ja mõistatustest kuni rallini. Järjekordne väljalase on Angry Birds Transformers, kus lindude ja sigade mütoloogia miksitakse Jaapanist pärit mänguasja- ja ulmefilmibrändiga Transformers. Nüüd võitlevad ekraanil pooleldi robotid, pooleldi inimlikustatud loomad.


Mängu tüüp on tavaline n-ö platvormikas, st horisontaalselt jooksvat peategelast tuleb juhtida läbi taseme ja samal ajal vastaste pihta tuld anda või takistustest kõrvale põigelda.


Lõppkokkuvõttes on see üsna vaimuvaene järg algupärasele Angry Birdsile, mis rabas oma füüsikal põhinevate mõistatustega. Mõningane edu on seda ikkagi saatnud: Angry Birds Transformers on esimene mäng, mis suurel USA turul lükkas rakendustepoe edetabeli esikohalt Facebook Messengeri, mis oli seal populaarsust nautinud septembri lõpust.


Ent mõnes mõttes kasutab Rovio edu saamiseks ikkagi kõrvalist abi – ilmselgelt pole selle mängu kontseptsioon niivõrd haarav või uuenduslik, et nii popiks osutada. Selle asemel ratsutab mäng teise brändi – Transformersi – edu seljas.


Rakendusi katsetas Hans Lõugas