NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2 3
Ten
04.02.2012 05:21
RESPECT.
Muud lisada nagu ei oskagi ...
vana
04.02.2012 08:13
Väga hea ja õige artikkel.
minu lugupidamine, Artur!
04.02.2012 09:18
See artikkel peaks olema kohustuslikuks lugemiseks otsustajatele, kes ühel hetkel seadusi vastu võtavad, ja teisel hetkel nendivad, et Facebook sai täis...
04.02.2012 09:51
Kôigile on hästi teada WikiLeaks ja selle asutaja, kes piraatlusega terve varanduse teenis.
(Iseküsismus on siinjuures, kas WikiLeaks oli riiklik kokkumäng vôi mitte.) Samas ka
WikiLeaks'i asutaja lähtus pôhimôttest : "Informatsiooni vaba liikumine on interneti toimimise alus," kopeerides kellegi kirjutamise stiile, kellegi copyright'e, jms. - mille häkkimise eest
tasu küsis ja ka sai. Muidugi on siinjuures täiesti ôigustatud küsismus - kui kaugele vôib
info hankimisel minna ajakirjanik, ajakirjandus ?!, Juliane Assange toimis lähtuvalt riiklikult klassifitseeritud teabest, mille tegi avalikkusele kättesaadavaks. Ajakirjanduslikult on küsi-
mus - mis on riiklik saladus ja mis mitte ?, kindlasti ôigustatud, kuid selgusetuks jääb ikkagi,
kas näiteks diplomaadi kusagile unustatud kohvri sisu vôib keegi ajakirjanik avalikkuse ette
tuua ?! Selliselt ei tohiks ju ka ühe riigi teise riigi Pentagoni sisseminekut pahaks panna.

Lihtinimese tasandil(t) : ka puhtisiklike sônumite edastamist interneti vahendusel kaitseb vastav seadus ehk isiklike sônumite kuritahtlik häkkimine on samuti põhiõiguste jõhker rikkumine.

    Ansip oli(on)NLKP liige?
    04.02.2012 11:02
    Ainult idioot võib niipidi asjale läheneda! Elagu info vaba liikumine ja kes tahab selle eest maksta on tema enda asi!
    Ene
    04.02.2012 11:36
    "Kôigile on hästi teada WikiLeaks ja selle asutaja, kes piraatlusega terve varanduse teenis."

    See väide on ebatäpne, sest põhineb vaid kallutatud ajakirjanduse poolt avaldatud infol! Ka kumab selles kadedus -- keegi teenis terve varanduse.. Artiklis on selgelt välja toodud igale oma nina otsast kaugemale vaatavale ja mõtlevale inimesele ammu arusaadavad tegelikud põhjused, miks infot formaalsete jõustruktuuride poolt varjatakse ja salastatakse! Kommentaari autorile tahaks öelda nagu jonnivale lapsele: "Rumal jutt suhu tagasi!" Paraku pole kommentaari autor ahnuse ilmas kogenematu laps.. Küsib ta siis ehk endalt (oma arvamusavalduse kontekstiski), et -- KES ma olen?
maakas
04.02.2012 09:55
vaese mehe reliikvia on torrent!
Ima selleta kuulaks elmarit, vaataks seepi ning mängiks fasebuugi mänge. Programmidest oskaks vaid windoosat algtasemel.
    Vaesemehe reliikvia
    04.02.2012 10:47
    Vaesemehe reliikvia Võiks olla vaba- mitte kommertstarkvara ehk Linuxi maailm.
    Siinkohal lisan et ka vaenlast on vaja tunda.
    04.02.2012 23:05
    Kaldun arvama,et iseõppimine windowsi keskonnas on tunduvalt lihtsam just tänu torrentite crackide ja muu träni töttu.Ja iseõppijad oleme enamuses kõik.Tänu oma teadmistepagasi suurendamisele oleme vähemohtlikud teistele internetikasutajatele.Paradoksaalne on see ,et tänu piraatlusele areneb IT alane kompetentsus inimestes märgatavalt kiiremini kui ilma selleta.Võib ju vastu vaielda ,et just säärase piraatkraamiga levib palju viirusi.Kuid just sellise katsetamisega-( laen pidevalt alla erinevaid programme ja vaatan mida nendega teha saab) saabki palju uusi oskusi ja kogemusi.Kui oleksin kõik pidanud ostma siis teaksin sellest mida praegu oskan vaevalt kümnendiku.Rääkimata sellest kui palju on tasulist tarvara mis su arvuti hoopis nässu keerab.Ja ma ei kasuta seda raha teenimiseks vaid enda täiendamiseks.Ei õigusta piraatlust vaid toon välja selle mis on sellest kõigile kasu.
Ivar
04.02.2012 09:59
ACTA läbirääkimised olid salajased, sest seal kokkulepitu hakkab tegelikult kehtima seaduse ebaselgete kohtade juures.
Margus Lepa - lepa@nommeraadio.ee
04.02.2012 10:40
Hr. Talivikul on õigus, arenema peab, iseasi, kas isiklikult kõigi näidetega nõustun; aga printsiip on õige. Samas viitaksin väikeste arvude seadusele, millega arenguid pidurdatakse, pseudoreligioone luuakse ja triljoneid kokku kühveldatakse - ehk on see just kellegi vahend arengu kontrollimiseks? Räägitakse CO2 kvoodist ja CO2 katastroofilisest mõjust meie tulevikule. Ent mitu % atmosfäärist on CO2 ja mis juhtub kui selle määr 2x tõuseb? Mis juhtub kui te pole oma tuba pool päeva tuulutanud? Enne vaidlemist hankige arvandmed. Autorikaitse maksustab teatud protsendiga sissetulekust "kuid mitte vähemaga kui... (päris ropp number 0-käivet arvestades)", millele lisandub 25% summast saadu vahendamiseks autoreile ja riigile annetatav käibemaks, et riikki rahul oleks. Kes on tühja helikandja maksustamisest tulu saav autor, selle kohta on linnalegendid. Lisaks ei kuulu välja maksmisele summad, mis on "väiksemd kui...", need jäävad... Loomulikult on autorikaitsjate kaitseks ka ajapiir, millest vanemaid teoseid ei maksustata, sest muidu paisuks maksupüramiid suuremaks kui planeedi võimed. Ka maksustatavate teoste määratlus on piiratud samal põhjusel. Ise olen puhas poiss ja pole juba nõukogude aja lõpust autoritasusid (vähemalt teadlikult) saanud ja ei taha ka. Samas maksan neid oma maksude kaudu küll, kasvõi ERR-ile jne. Autorikaitse oma 25%-ga on universaal-nahhaalne rikastumiskanal - ei ole paremat äri kui mittetulundus. :-(
    06.02.2012 18:17
    Väga hea käsitlus Sul, Margus, autoritasude osas, aga CO2 kommenteerimisega astud ebakompetentsuse tasemele ja eksid. Kuigi õhumüügiäri on olemuselt porno (olen sellega nõus!), on selle põhjendus siiski täiesti reaalne. CO2 sisaldus on selgelt inimtegevusega seostatavana viimased pool+ sajandit oluliselt tõusnud (pole mingit muud seletust peale inimtegevuse, mis kasvõi kümnendikugi jagu seda tõusu seletaks). Ja selle mõjudega on mitut moodi - vesi hapustub (NB! ka CO2 lisandumine hapustab keskkonda, mitte ainuüksi SO-d ja NO-d) - aga mis sellega kaasneb? - kas korallsaared "sulavad" üles või nii ränk see mõju pole, ainult pooled korallsaarte liigid kaovad, nii et tormid lõhuvad ikkagi need... Temperatuuri tõusuga on samamoodi - CO2 tõus tõstab seda kindlasti. Aga kas see on piisav kliima soojenemise seletamiseks või on peapõhjus siiski mujal? Või on tegemist isevõimenduva protsessiga (mida sageli on tasakaalulised protsessid - tasakaalust väljudes muutus kiireneb teatava piirini, vahel lausa kollapsini, millest siis tasapisi, aastatuhandete-miljonitega taas tasakaalu poole ronima hakata). Kliimamuutus on ilmne isevõimenduv protsess - jääb lund vähemaks, soojeneb Maa rohkem (lumi ei peegelda seda tagasi) ja lund jääb veel vähemaks. Teisalt - muutub vesi soojemaks, aurub seda rohkem, on rohkem lund ja rohkem energiat peegeldub tagasi ning läheb külmemaks. Algne muutuse põhjustaja ei pruugi anda kümnendikkugi seda energeetilist efekti, mis seoste kaudu tekkiva isevõimendumisega välja kujuneb. Vanemad veidigi tehnikainimesed peaksid teadma väga hästi trioodi (trioodlampi!) kui nõrga signaali võimendajat.
    Lume peegeldamise ja musta maa energia neelamise tasakaal on nt. väga oluline määraja meie suvede suhtes - selle määrab väga olulisel määral see, millal (ja kus) kevadel Põhja-Euroopas lumi sulab - see määrab maa soojenemise ja järgneva õhumasside liikumise. See, et Euroopa kliima on viimase sajandi jooksul soojenenud, on üheselt kindel. Miks, see on vaieldav, väga hea korrelatsioon CO2-ga ei pruugi olla see kõige õigem põhjus. Ainult ei pruugi. Põhjus võib olla ka Euroopa metsasuse suurenemine viimase sajandi jooksul - tume mets neelab kevadtalvel palju rohkem energiat kui lage lumine väli.
muudame ise
04.02.2012 10:52
piraate koondab poliitiline algatusgrupp MTÜ Piraadipartei
http://www.facebook.com/Piraadipartei

kopimiste koondab kopimistlik usuline liikumine
http://www.facebook.com/KopimiEesti
04.02.2012 11:11
ainult idioot vôib selliselt asjadest arusaada : ka Hermann Simmi info vaba liikumise eest
m a k s t i ...
Irve
04.02.2012 11:24
Tänan vaevumast.

Mul on rõõm näha, et infovabadusvõitlejad on hakanud nagu vähid kivide alt välja pugema.
04.02.2012 11:56
Kulla Ene, kas Teie arust oli WikiLeaksi avaldatu Assange'i enda looming ? Vôi midagi
sellist, mis oli-(on) vabal (meedia)turul vabalt saadaval-ostetav, mida siis Wikileaks lihtsalt ise edasi müüs ?!
Kas Teie arust oli Hermanni Simmi käsutuses olnud "vabalt liikuv" info Simmi enda isiklik
looming, mida ta siis oma vabatahtsi müüa ja edastada tohtis ?!

Lugupidamisega,
Mart Mäger
    04.02.2012 13:40
    Lp. hr. Mäger!
    Kui te nüüd kunagi peaksite lastelastele Lutsu "Kevadet" ümber jutustama, vaadake et siis Lutsu järglastele ka autoritasu ära maksaksite. Vastasel juhul olete piraat, kes levitab tasuta teiste loomingut.
    kuule mäger,
    04.02.2012 20:39
    ära jonni ja demagoogitse. mine ja visku ACTA kaitsele - ja et Brüsselis hästi nähtaks, kui TUBLI sa oled VABATAHTLIKULT AHELATESSE astumises, siis mine Munamäe otsa, kisu särk lõhki ja karju ACTA vastaste poole: STRELJAI, SVOOLOTS. Aga vaata enne, et su nägu oleks Brüsseli ja USA poole pööratud, et nad saaks juba su huultelt kaugusest lugeda, missugune suursugune ja haritud ori sa olla oskad1
Tiit
04.02.2012 12:13
Meie reliikvia on infovabadus! Mis on vabaduse reeturite palk?
04.02.2012 12:44
vot selline on meie "vabadus": http://www.youtube.com/watch?v=ouDRDzqTu0M

palju õnne meile.
    :-P
    04.02.2012 21:43
    "See video sisaldab sisu partnerilt PIAS (CHSA), kes blokeeris selle teie riigis autoriõiguste tõttu."
    05.02.2012 19:26
    justnimelt. kui NSVL ajal oli sama asja tulemus segajatest täis raadioeeter, siis nüüd üeldakse meile et "sina neeger, ime näppu" ja vaatame samamoodi musta pilti. youtube on ainult üks näide (sama video on muide blokeeritud näiteks ka soomes ja uk's), samamoodi ei lasta osta raamatuid, muusikat....
baddog
04.02.2012 12:45
Aitäh vägagi mõistliku ja asjaliku artikli eest. Mis puutub aga teatud kommentaaridesse ning eriti väitesse "Kôigile on hästi teada WikiLeaks ja selle asutaja, kes piraatlusega terve varanduse teenis.", siis vabandage väga, mina näiteks küll tean, kes on Julian Assange, kuid piraatluse abil teenitud varandusest ei ole ma teps mitte kuulnud. Rääkimata sellest et Wikileaksi puhul ei ole tegemist piraatlusega, vähemalt mitte tavamõistes, infol mida nad jagasid/jagavad, ei ole mingit pistmist autorikaitsega, tegemist on valitsuste räpaste saladuste paljastamisega - nendesamade saladuste, mida demokraatlikus ühiskonnas ei tohiks olemaski olla. Aga artikli autoril on õigus, ilmselt on tõesti käes aeg valida - kas vahetada vabadus näilise turvalisuse vastu või mitte. Siinkohal sobiks tsiteerimiseks ameerikamaa riigimehe Benjamin Franklini ütelus: "They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety."
Alvar
04.02.2012 13:14
Mulle jäi internetist üks hea kommentaar silma, sobib teine siia ka:

Possession or production of child pornography is a crime, everywhere. If you have knowledge of it happening, then you have a duty to report it to the police. When designing communications infrastructure, this should be taken into account in the same way it's considered in other industries: do makers of cars wonder what would happen if their vehicles were used to transport CP? Do makers of cameras struggle to build detection and tracking of potential CP images in to their hardware? Do we record the names, dates and times that each person enters and leaves a room, just in case we happen to learn that CP was made in that room at a certain date and time? No, we don't.
The network does not need to take any specific measures based on type of traffic. In fact, it should arguably be content-agnostic, acting as a common carrier for any data. If a crime occurs, you deal with it the same way you deal with any other crime at any other place and time.

allikas: http://goo.gl/NLsVD
Kingime koos kõigile Eesti vähihaigetele võimaluse elada!
Annetama
INFO
04.02.2012 13:32
Pole midagi vabaduse vastu, vaba ja mitte vaba on ju toredad asjad aga info puhul pole see oluline. Oluline on info puhul vaid see kas ta on õige või moonutatud. Vabaduse loosunglik üle ekspluateerimine on võimaldanud tekitada olukorra, kus 99,9999999....% infost on tegelikult juba moonutatud. Inimkond elab juba tükk aega ühisel ülemaailmsel infoprügimäel, kus kõige lihtsam on oma tulu toota esitades moonutatud infot, tehes seda kas või pisutki!
hmm
04.02.2012 13:44
ACTA võetakse sellepärast vastu et saaks inimestele lihtsamini kott pähe tõmmata !
ja ka sellepärast on ta nii salastatud ja kohustuslik ...
autoriõiguste kaitse on firma keda autorid ei huvita ... kui tabatakse keegi piraat kes teenib raha piraatluse teel siis see trahv mis talle määratakse ei lähe neile autoritele kellele ta liiga tegi vaid sellele autori kaitse ühingule
04.02.2012 14:33
Antud juhul viitasin vaid infoleketele ja sellepealt teenismise küsimustele; Luts aga
(vähemasti minu teada) ei ole oma loomingut kunagi mingeid salakanaleidpidi rahva ette toonud.
Küsimus on selles, et kui näiteks keegi häkiks Teie isiklikku ellu vôi kirjavahetusse - ja
sellepealt ka teeniks ... (?!)
Assange'i puhul vôib ju väita, et jah - tegemist oli valitsuse "räpaste" tehingutega, millele
ajakirjanik (mispidi ?, kuidas ?) jälile jôudis, ja vastava valitsuse, mitte eraisiku, kirjavahetuse
avalikkuse ette tôi. Ma ei oska aga Assange'i tehingutele muul moel hinnangut anda, kui
kôrvutada neid näiteks ka H. Simmi analoogsetega. (Assange'i poolt väljatoodud valitsuse
memod olid küll pigem mingitele meelsustele ja hoiakutele antud hinnangud, kirjeldused
ja mitte "Collateral murder"-id. Vähemasti avalikkusele ei ole teada, kas Assange ka tema valdusse jôudnud memode eest mingit autoritasu maksis vôi mitte.)

Muus osas vôib konsulteerida aga kasvôi Vabariigi pôhiseadust :
§ 39. Autoril on võõrandamatu õigus oma loomingule. Riik kaitseb autori õigusi.
§ 42. Riigiasutused, kohalikud omavalitsused ja nende ametiisikud ei tohi Eesti kodaniku vaba tahte vastaselt koguda ega talletada andmeid tema veendumuste kohta.

§ 43. Igaühel on õigus tema poolt või temale posti, telegraafi, telefoni või muul üldkasutataval teel edastatavate sõnumite saladusele. Erandeid võib kohtu loal teha kuriteo tõkestamiseks või kriminaalmenetluses tõe väljaselgitamiseks seadusega sätestatud juhtudel ja korras.

§ 44. Igaühel on õigus vabalt saada üldiseks kasutamiseks levitatavat informatsiooni.

Lugupidamisega,
Mart Mäger
toimetajale
04.02.2012 14:40
mobiilselt lehelt ei leia arvamuse autorit.
04.02.2012 15:00
Hr. Mäger,

Me ei lahka siin hetkel kellegivaheltteenimisvõimalusi ning ipõhiseadusega vehkimine ei ole siin samuti absoluutselt omal kohal. Jätame Assange mängust välja, ma ei leia ACTA-l ja temal mingit otsest seost. ACTA ei ole ellu kutsutud, et piirata info kui sellise liikumist internetis vaid kaitsma otseselt suurkorporatsioonide ärihuve.

1 2 3
180 000€
Tallinn, Korter
129 500€
Tallinn, Maa
Otse omanikult!
72 000€
Tallinn, Korter
Otse omanikult!
102 900€
Tallinn, Korter
229 500€
Tallinn, Korter
115 000€
Tallinn, Korter
Otse omanikult!
149 000€
Tallinn, Korter
160 000€
Tallinn, Korter
243 000€
Tallinn, Majaosa
107 000€
Jõelähtme vald, Korter
Otse omanikult!

424 900€
Tallinn, Korter
754 900€
Tallinn, Korter
229 900€
Tallinn, Korter
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega

Amarillo Tex-Mex restoran Amarillo

Peakokk soovitab:

Mehhiko parimad palad Texase maitsetega vürtsitatult:

  • Tulise toidu austajale tacod ja burritod
  • Üle linna kuulsad Amarillo Famous burgerid
  • Maiasmokkadele suus sulavad kohapeal valmistatud küpsetised
  • Avatud linna kuumim päikeseterrass!
Vaata lähemalt