Dekadentsi must prints


Dekadentsi must prints
Marc Almond "Shadows and Reflections"repro

Sügisel andis Marc Almond välja kauamängiva "Shadows and Reflections".

Club 69 klubihümni „Drama“ remiksis lausub must, pingul musklitega mehehääl: „Teate, mis on draama? Draama on see, kui näete poes ilusat kleiti ja teile öeldakse, et teie suuruses seda pole.“
Marc Almond teab, mis on draama. Almond oli veidi haiglase kehaehitusega mees, kes kandis musta ripsmetušši (Revlon) ning laulis pornokinodest ja seksipäkapikkudest. Lapsena ei huvitanud Almondit jalgpall, vaid joonistamine. Ta käis Leedsi kunstikoolis ja töötas Leedsi klubi Warehouse riietehoius. Kuskil seal kohtas ta Dave Balli ja koos otsustati luua sünteetilist poppi nimega Soft Cell.

Soft Cellil läks Suurbritannias viis lugu järjest Top 5 hulka. Oled teismeline, kiimas, aga neurootiline, ütles Soft Cell ja teismelised reageerisid. „Tainted Love“ oli aasta müüduim singel, aga kuna see polnud nende lugu, ei teeninud bänd sellega sentigi. „Torch“ rääkis uuest narkootikumist MDMA ja selles laulis tausta bändi narkodiiler Cindy Ecstasy. Debüütalbumi „Non-Stop Erotic Cabaret“ (1981) esitluspeol möllasid stripparid, dominaatriksid, prostituudid, sutenöörid ja go-go poisid, kokaiin sadas lumena ning ainsatena olid riides plaadifirma töötajad.

Sakslased leiutasid amfetamiini ja see tegi inimesed masinasarnasteks. Soft Celli järgmiste plaatide nimed olid „The Art of Falling Apart“ ja „Last Night In Sodom“. Kui tsirkus on lõbustusasutus, kus etendatakse jõudu, julgust ja osavust nõudvaid ning koomilisi vaatemänge ning näidatakse dresseeritud loomi, siis Soft Cell oli tsirkus. Glitz. Tim Pope, kes vändanud vist küll pea kõik Soft Celli (ja The Cure’i) videod, lavastas video loole „Sex Dwarf“. Klipis avatakse mootorsaega üks kast ja eks kargab sealt siis välja ka vahva S&M-päkapikk. Loo interjööris tulistab Ball odavatest masinatest mürisevat biiti, mis võlus noort Trent Reznorit. Politsei väitis, et video on pornograafiline ja konfiskeeris selle.

Soft Celli laulus „Numbers“ küsis Almond: “You look so thin these days, are you doing speed?” Järgmised 20 aastat veetis ta kokaiini, ecstasy, heroiini, LSD, meskaliini, oopiumi, ketamiini, unetablettide seltsis. Axl Rose laulis selle aja kohta, et oldi öisel rongil. Sambad, mambad ja pampad, tangod ja mangod. Tallinn. Coil ja Psychic TV.
Almondi üks eeskujusid oli David Bowie, kelle plaati „Let’s Dance“ 1983. aastal arvustades tundis Almond aga kahju, et Bowie elus on ja selliseid plaate teeb. Ei tea, mida arvaks Bowie Almondi uuest plaadist, mis sisaldab peamiselt tõlgitsusi: Burt Bacharach, Yardbirds, Bobby Darin, Julie Driscoll, Billy Fury jt.

Almond tahtis 1960. aastate lõpu Itaalia filmimuusika tunnet. Akordion, kokteilid. Räägib plaat tema sõnul aga hoopis mehest, kes elab luksuslikus klaasseintega korteris kõrgel linna kohal, korter täis skulptuure ja kauneid asju, mees ise aga hingetu kest keset absurdset rikkust. See on siis iroonia? Nagu me teame, oli saatana suurim trikk mulje jätmine, et teda pole olemas. Esimene mustkunstitrikk tehti 2700. aastal eKr. Viimane on siin. Almond oskab cover’eid esitada, cover oli ka „Days of Pearly Spencer“ (1991), aga nii peenele tasemele ei ulatu siit miski.

Marc Almond
Shadows and Reflections
BMG
Hinne: 3

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare