Sissemurdmine

hinne 5

Breaking and Entering,

Inglise/USA 2006

R: Anthony Minghella

O: Jude Law, Juliette Binoche, Robin Wright Penn, Martin Freeman jt

Romantiline draama

1 t 40 min

Anthony Minghella “Sissemurdmine” jutustab sugestiivse ja (romantilise draama kohta) üllatavalt realistliku loo kultuuride kokkupõrkest nüüdisaegses metropolis. Jude Law mängib edukat Londoni arhitekti ja visionääri Willi, kes koos partneriga (“Kontori” sarjast tuntud Martin Freeman) rajab moodsa büroo immigrantide linnaossa, kus vaatamata rangetele turvameetmetele pidevalt varastatakse. Iseseisvalt varaste jälile asunud Will tutvub sümpaatse immigrandist õmblejannaga (Juliette Binoche), kelle andekas, ent kriminaalne poeg osutub peamiseks kahtlusaluseks. Omakohtuna alanud juurdlus kujuneb pärast romantilist pööret põhjalikuks ja valusaks õppetunniks kõigile osapooltele. Rezˇissöör kujutab samaväärse empaatiaga mõlemaid pooli. Kui rikaste londonlaste maailma sümboliseerivad filmis loovus ja inimlikkus, siis immigrantide maailmas lokkab kuritegevus käsikäes tänavaspordi ja võimetekohase eneseteostuse raskustega. Ehkki film tõestab inimlikkuse ja armastuse võimalikkust ebavõrdsuse tingimustes, jääb ometi alles kuristik kahe erineva ellujäämise strateegia vahel. Kristi Eberhart

Rocky Balboa

hinne 5

USA

R: Sylvester Stallone

O: Sylvester Stallone, Burt Young, Antonio Tarver, Geraldine Hughes, Milo Ventimiglia

Draama

1 t 38 min

Kaua viieosalisena püsinud Rocky-filmide seeria sai filmiga “Rocky Balboa” väärika lõpu. Mis siis, et Sylvester Stallone ei kuulu maailma tipprezˇissööride ega ka -stsenaristide hulka.

See-eest on Stallone õige mees enda jaoks lähedaseks saanud tegelaskuju tegemisi lõpule viima. Nagu erineb filmi pealkiri seeria eelmiste filmide löövatest pealkirjadest, erineb ka lihtsat nime kandev film ise oma eelkäijatest. Stallone loob “Rocky Balboas” küllaltki õnnestunud pildi vananenud, rahulikku argielu elavast endisest poksitähest, kes tunneb korraks veel endist võitlejaverd soontes voolamas, kuid kes igatseb minevikust taga mitte niivõrd võidukaid poksilahinguid, kuivõrd oma naist. “Rocky Balboa” on isiklik film ning seda mitmes mõttes. Rain Kooli

Klass

hinne 4

Eesti 2007

R: Ilmar Raag

O: Lauri Pedaja, Pärt Uusberg, Vallo Kirs, Paula Solvak, Riina Ries, Mikk Mägi

Draama

1 t 37 min

Eesti film “Klass”, mis sai kaks auhinda mainekal Karlovy Vary festivalil... Sellist lause algust on saanud lugeda viimaste kuude jooksul lugematul arvul kordi. Nüüd on neil, kes kinno ei julgenud minna, võimalus vaadata ise see kriipivalt valus koolivägivallalugu koduseinte vahel ära. Ja muidugi saavad filmi fännid lõpuks endale päris oma “Klassi”. Ilmar Raagi filmi sisu ümber jutustada pole praegu ehk enam mõtet, kiita tuleb filmitegijaid aga selle eest, et erinevalt näiteks filmi “Jan Uuspõld läheb Tartusse” (nende lisamaterjal läks telesse) DVD-st on siia lisatud ka näpuotsaga huvitavat lisamaterjali. Täpsemalt leiab DVD-lt nii seda, kuidas filmi tehti, kui ka neli filmist välja jäänud stseeni. Tegelikult võiks seda pidada lausa miinimumprogrammiks, mida ühelt kodumaiselt DVD-lt leida loodaks. Muus osas on “Klassis” rohkem emotsionaalset pinget ja aktuaalsust kui suurt filmikunsti. Filmile panevad kaasa elama esmajärjekorras noored näitlejad, kes kõik teevad oma filmidebüüdi. Andris Feldmanis

Hea sakslane

hinne 5

The Good German, USA 2006

R: Steven Soderbergh

O: George Clooney, Cate Blanchett

Põnevik

1 t 43 min

Steven Soderberghi film noir’i stiilis krimidraama tegevus viib vaataja Teise maailmasõja järgsesse varemetes Berliini, kus liitlaste vahel kehtivad näilise üksmeele varjus halastamatud hundiseadused. Ameerika ajakirjanik Jake (George Clooney) saadetakse Berliini, kus ta kohtab oma sõjaeelset armukest, saatuslikku juudi kaunitari Lenat (Cate Blanchett), kel õnnestus tänu abielule sakslasega sõjast eluga välja tulla. Peagi toimuv tähtsusetu Ameerika reamehe mõrv ei näi neil keerulistel aegadel huvitavat kedagi peale Jake’i, iseäranis kuna üks kahtlusalustest on Lena. Vaatamata visuaalsele stiilipuhtusele on filmi esimene pool igavavõitu ja veniv, puudu jääb sisemisest pingest ja lummusest, mis hoiaks vaataja huvi katkematult ekraanil. Ehkki “Hea sakslane” on varjamatu retrokummardus film noir’ile, jääb ta kõigest vormimänguks, suutmata näitlejate tühja ja rauget pilku endisaegse maagiaga täita. Kristi Eberhart