02.12.2016, 00:10
Eesti film võib olla hea, aga vaatajate leidmiseks ei pruugi sellest piisata
Filmiturul, mis toimib nagu iga teine turg ja kus sisu on rohkem kui tarbijaid, käib olelusvõitlus. Väikestel filmidel on raske, kuid sugugi mitte võimatu meie regioonist välja jõuda.
FOTO:
Tihti kuuleme, et see või teine Eesti film linastus mõnel välismaisel filmifestivalil. Kuid kui paljud neist ka välismaal kinolevisse jõuavad, on iseasi ning töö selle nimel omajagu keerukas ja aeganõudev. „Rahvusvahelisel turul levitavad filme müügiagendid. Kui film leiab agendi, siis ta jõuab välja ja palju sõltub siis juba agendist,” ütleb filmitootmis- ja levifirma Amrion levijuht Kadri Pahla. Siiamaani on neil õnnestunud kõikidele oma filmidele rahvusvaheline müügiagent leida. „See on kahepoolne huvi: ühelt poolt teeb produtsent ise palju tööd – käib eri turgudel ja otsib agenti –, aga ka agendid ise otsivad häid ja atraktiivseid projekte. Suuremal osal meie filmidel on olnud nii, et agent on kuskil juba filmi näinud ning tulnud meie juurde ja öelnud: mulle meeldib ja ma võtan selle. Nii oli näiteks „Klassi”, „Kertu” ja nüüd ka „Teesklejate” puhul,” sõnab Pahla.