„Sotsiaalvõrgustiku” edust raporteeriv väljaanne Entertainment Weekly võrdles „Sotsiaalvõrgustiku” kassaedu mustrit Martin Scorsese filmi „Kahe tule vahel” omaga. Sellise loogika kohaselt võiks „Sotsiaalvõrgustiku” kogu kassadest korjatav summa olla samas suurusjärgus Scorsese filmi omaga, 132 miljonit dollarit. „Sotsiaalvõrgustiku” edu mõõdetakse praegu veel ainult Põhja-Ameerikas, Euroopasse jõuab teos väikese hilinemisega, meie kinodesse aga 15. oktoobril.

Film jutustab Facebooki asutaja Mark „Zuck” Zuckerbergi eduloo – tänu oma leiutisele sai ta 21. sajandil noorimaks miljardäriks. Filmi aluseks on Ben Merzichi raamat „Kogemata miljardärid: Facebooki asutamine, lugu seksist, rahast, geeniusest ja reetmisest”, mis ilmus Ameerikas möödunud aastal. „Sotsiaalvõrgustiku” film on seega üldiselt dokumentaalne teos, kus on olemas ka oma kunstiline vaatenurk toimunule.

Seitse miljardit dollarit

Film näitab sündmusi aastal 2004, kui kahekümneaastane Zuckerberg laseb oma Harvadi ülikooli ühiselamutoast töösse Facebooki, mille 24% aktsiate omanik ta on ja mille väärtuseks hinnatakse praegu ligi seitse miljardit dollarit.

Filmi lavastaja David Fincher on teinud varemgi põnevaid uudseid teoseid, tema loodud on näiteks filmid „Seitse” ja „Kaklusklubi”. Filmil on noor ja suhteliselt vähe tuntud näitlejaskond, Zuckerbergi mängib alles kuulsust koguv Jesse Eisenberg. Ainuke esimese järgu kuulsus on filmis muusikamees Justin Timberlake.

Tavaliste kinos käivate inimeste arvamust uuriva firma CinemaScore väitel jäid vaatajad „Sotsiaalvõrgustikuga” üldiselt rahule. Ka meedias ilmunud arvustused on üldjoontes olnud positiivsed. Kuid päriselt pole film kriitikanoolte tabamusest siiski pääsenud. Nii näiteks heidab Guardiani arvustus filmile ette, et seal ilmuvad naistegelased on võrdlemisi vaeselt esitatud kujud.