Prantsusmaa kinovõrgus hakatakse filmi levitama 231 koopiaga. Suurbritannias hakkab film eelolevast reedest jooksma 80 kinos.

Ameerikas tundubki olevat kätte jõudnud dokumentaalfilmi buum. Kinodesse on jõudnud dokfilm “Jaht presidendile” (The Hunting of the President), mis räägib põhjalikult Bill Clintoni mahavõtmise katsest seoses Valga Maja seksiskandaaliga. Levis on ka dokfilm “Control

Room”, mis jutustab araabiakeelsest televisioonist Al-Jazeera ja selle Iraagi-sõja kajastustest. Mõlemad filmid jooksevad küll kinodes piiratud hulgal, kuid seegi räägib dokfilmi tõusust Ameerikas, sest tõsielufilmid pole sealsetes kinodes tavalised.

Pila-animatsioon USA-st

Poliitiline taust on jõudnud ka mängufilmidesse. 17. septembril hakkab USA kinodes jooksma poliitiline thriller “Silver City”, mille tegevus toimub ühes Colorado väikelinnas kohalike valimiste aegu. Stsenaariumi on kirjutanud ja filmi lavastanud indie-filmide veteran John Sayles. Pressis on olnud juttu, et filmis näidatud jõulised poliitikud tekitavad assotsiatsioone president George W. Bushiga ajast, mil ta kandideeris Texase kuberneri kohale.

“South Parki” mehed Trey Parker ja Matt Stone tulevad 15. oktoobril välja uue pila-animatsiooniga “Team America”. Täispikas animafilmis on juttu äratuntavatest superkangelastest, kes päästavad maailma kurjade jõudude käest. Parkeri ja Stone’i seekordne töö on huvitav selle poolest, et nad kasutavad nukutehnikat.

Omamoodi poliitfilmiks võib lugeda isegi Roland Emmerichi katastroofifilmi “Päev pärast homset”, mis tõstatab Kyoto protokolliga seotud ökoloogilisi probleeme, mida praegune Ameerika administratsioon on keeldunud rahvusvaheliselt tasemel tunnistamast.

Paar aastat tagasi näis Hollywood oma sõjafilmides pigem Pentagoniga flirtivat. Filmid nagu “Lahingureeglid” ja “Allatulistatud “Black Hawk”” kujutasid islamimaailmas korda loovaid sõjamehi kui sangareid. Nüüd paistab olukord olevat muutunud.

Ühiskondlikult aktiivseid perioode on Hollywoodil olnud ennegi. Seitsmekümnendatel soovis iga lugupeetud filmilavastaja vändata oma sõjavastase Vietnami-filmi, Oliver Stone tegi neid koguni kaks. Alan J. Pakula pani Dustin Hoffmani ja Robert Redfordi oma filmis “Kõik presidendi mehed” ajakirjanikena käima mööda elust enesest võetud Watergate’i afääri keerdkäike. Nii paistab praegugi Ameerika filmis saabuvat suurema ühiskondliku vastutuse ajajärk.