Indie-film äärelinna immigrantidest tõi Césari
Esimene lahkus lõpuks vaid viie teisejärgulise Césariga (parim kõrvalosa, parim operaator, kunstnik jne), edestades napilt nelja Césariga pärjatud noorsoodraamat “Kõrvalepõige”(lavastaja Abdellatif Kechiche). Ka “Koorile” sai osaks ainult parima heli ja parima originaalmuusika (Bruno Coulais) äramärkimine.
Olulisemad Césarid napsas endale ootamatult imeväikese eelarvega vändatud lugu, mis hargneb araablastega asustatud Pariisi äärelinna getos. “Kõrvalepõike” kandev konflikt tõuseb kahe kultuuri, elustiili ja ajastute vahelistest äärmustest: nimelt harjutavad lütseumiõpilased näiteringis kuulsa 18. sajandi näitekirjaniku Marivaux’ koomilist “Armastuse ja juhuse mängu”. Linnadzunglis jõhkraid ellujäämismänge harrastavad teismelised araablased põrkavad filmis kokku prantslasliku elegantsi, reglementeeritud etiketi ja kommetega.
Ootamatu üllataja
Prantsuse päevalehtede pealkirjades väljendus araabia päritolu lavastaja Abdellatif Kechiche’i edu igati värvikalt: kinnitati nagu ühest suust indie-kino triumfi, millele lisas kaalu parima meesosatäitja trofee minek Mathieu Amalricile osatäitmise eest teises indie-filmis “Kuningas ja kuninganna” (lavastaja Arnaud Desplechin). Lisaks parima filmi ja parima lavastaja auhinnale jagus “Kõrvalepõikele” veel parima stsenaariumi tunnustus ja peaosatäitja Sara Forestier tõsteti esile kui väljapaistev tulevikulootus.
Parima naisnäitleja preemia sai Yolande Moreau peaosa eest Gilles Porte’i filmis “Kui meri tõuseb”, napsates tiitli üllatuslikult Audrey Tautou nina alt, keda Mathilde’i rolli eest “Väga pikas kihluses” oli peetud kõige ilmsemaks kandidaadiks.