Õhtu kordaminek seisnes selle tõusvas joones: esituse kvaliteet kasvas pidevalt, sest osapooled vaimustasid pidevalt teineteist. Laupäevane kontsert andis enesekindlust juurde kontserti kaasatud Estonia teatri jõududele ja päris kindlasti Aile Asszonyile, kelle suurepärane esinemine kõneles tippvormi jõudmisest. Selle avaldumise ajendiks sai kuulus külalisesineja.

Tormiline vastuvõtt

José Cura kontsert täitis Saaremaa ooperipäevadel topelt­eesmärgi: pakkus kuurortlinnas puhkavale ooperipublikule väärt elamuse ja andis ka toreda ergutava müksu siinsele ooperiseltskonnale nii siin- kui ka sealpool lavarampi.

Muide, José Cura üle-eelmise nädalavahetuse esinemine Savonlinna ooperifestivalil polnudki sealsete vastukajade järgi nii pilvitu. Selgus, et kava kaldumine popmuusikasse kukutas selle läbi. Saaremaal oli latt seatud kõrgemale ja hüpe tuli kõrgem. See kajastus ka publiku tormilises kaasaelamises: oli meeletut plaksutamist, jalgade trampimist ja püstitõusmist. Ja loomulikult lisalugusid.

Saaremaa ooperipäevade kordaminek on ikka olnud rohkem kui korralike ooperietenduste mahamüümine suvitavale härrasrahvale. Saaremaa festivalil on meenutatud meie oma ooperiväe kadunud poegi-tütreid, seal sai näha-kuulda muusikateatri alal järjest tõusvat dirigenti Vello Pähni ja Lääne-Euroopa muusikateatrite lavadel esinevat Helen Lepalaant. Mõlemad taaskohtumised olid virgutavad.

Festivali kindel pluss on ka Saaremaa noortele adresseeritud noorteprojekt, kus kanti ette René Eespere kirjutatud heas mõttes filmiliku muusikaga muinasjutuaineline lugu „Metsluiged”.

Külalised

Tuleval aastal esineb Saaremaal Karita Mattila

Järgmistel Saaremaa ooperipäevadel annab suure kontserdi soome sopran Karita Mattila.

Mattila näol on tegemist esimese suurusjärgu ooperitähega, kes esineb regulaarselt maailma tähtsamates muusikateatrites.

Külalisteater tuleb järgmisel aastal jälle Moskvast: ooperiteater Helikon esitab Kuressaares kolm lavastust oma repertuaarist.