Koloriit toodi ohvriks

Mägi erakordsus kunstnikuna seisneb koloriidi meisterlikus käsitsemises. Kahjuks on mindud alt seinavärviks valitud erkkollasega, mis varjutab absoluutselt Mägi maalide värvigamma. Võib-olla pidi see looma kujutelma soojast lõunamaa päikesest, kuid eredal taustal eksponeeritud tööd vajaksid enda ümber rohkem ruumi. Tahtes koostada tööde mahult suurt näitust, toodi ohvriks Mägi maalide olulisim element – koloriit.

Mart Kivastiku kirjutatud ja Aleksander Eelmaa ning Mikk Mikiveri lavastatud “Külmetava kunstniku portree” kujutab Mägi küllaltki ühekülgsena. On selge, et tegemist oli väga auahne ja emotsionaalse maalikunstnikuga, kuid tema isiku avamisega jäädakse poole peale. Tema sõpradest, samuti maalikunstnikest Aleksander Tassast ja Nikolai Triigist on tehtud vastavalt neurootiline tallalakkuja ja kaval kunstnik-ärimees. Kunstnikukäsitluses õhutatakse müüti kunstnik-geeniusest, kes elu ajal kannatas, kuid peale surma tõstetakse taevasse.