Tulevikulootuste kontserdi avas Mihkel Keremi (s 1981) sümfoonia 3. osa esiettekanne. "üksteist minutit aeglast muusikat, ilma et igav hakkaks!

Ma ei tea, et ükski 15-aastane sellega hakkama oleks saanud," kommenteeris muusikateadlane Tiia Järg. Tõsine ja avarakõlaline teos haaras esimestest taktidest. Postmodernistlikus iroonia ja nihestatuse tulvas mõjub helitöö värske tõsidus ja siirus (kaks jõulist, kõike väljapanevat kulminatsiooni). Tõsiduselt, süvenemiselt võrreldakse Keremi loomingut juba praegu Shostakovitshiga. Heliloojal, kes on ühtlasi ka kooli sümfooniaorkestri esimene viiul, oli sügisel Lätis kontsert, kus esimeses pooles esitas ta ise viiuli virtuoosrepertuaari, teises pooles kõlasid läti noorte interpreetide esituses tema enda teosed. Mihkel õpib Mirjam Keremi viiuli- ja Mati Kuulbergi kompositsiooniklassis. Jaanuaris on oodata noore helilooja täispikka autorikontserti. Sellise haardega noort muusikut pole Eestis ammu olnud.

Kontserdi teine teos - Camille Saint-Sa=89nsi Klaverikontsert tõstis pjedestaalile VIII klassi õpilase Hando Nahkuri, kelle erialaõpetajateks on Erna Saar ja Toivo Nahkur. õnnestunuim tundus teine osa (Allegro scherzando), mille naljatlevas karakteris võis nautida nii orkestri-solisti head koosmängu kui ka pianisti säravat tehnikat. Teose lõpus sai kaasa elada dirigendi püüdele ohjeldada= romantilis-virtuoosse materjali üliküllust, mis kippus noorte mängijate käest ära libisema. Kontsert kuulub raskete hulka, sellega põrus kord Moskvas isegi Emil Gilels. Meie pianist lõpetas kahvatu ja surmtõsisena, aga võidukalt.

õhtu teises pooles kõlas Haydni sümfoonia alapealkirjaga "Kell". üldiselt orkestrite valulapseks oleva puhkpillirühma publikut lõbustanud või pahandanud "kalade" kõrval oli imetletavalt kaunis kolmanda osa flöödi ja fagoti duett. Esituses oli nõtkust, finaali shtrihhide ektsaktsust, keelpillide head tihedat kantileeni ja suur annus mängurõõmu. Viimane kippus küll järjest enam ja enam fortesse paisudes Valge saali kõlavõimalusi ja kuulajate vastuvõtuvõimet ületama. "Nagu Waterloo lahing, kära ja müra kui palju," ütles hiljem keegi.

Siiski võib TMKK orkestrit pidada Tallinna viiendaks (ERSO, Estonia, Kammerfilharmoonia ja EMA orkestrid) ja täiesti arvestatava tasemega sümfooniaorkestriks (dirigent Toomas Kapten). Muusikakeskkool on Eesti muusikaühiskonnas nagu "riik riigis" - heliloojad, solistid, orkester - kõik on omast käest võtta.

HEILI VAUS