Triinu Pungits tõestab, et puri on uhkelt mastis ateljeekunstnikel, kes ei kohku suurejooneliste kollektsioonide ja hullumeelsete ideede ees.

MAKI ja BonBon Lingerie edu näitab, et vaikselt kasvab eestimaise väikeseeria jõud.

Ning Eve Hansoni disainikeelt vahendav kaubamärk Ivo Nikkolo tõestab, et suured moemärgid on stabiilselt tippvormis. Nii annabki Kuldnõel hea läbilõike kõige erinevama lähenemisega moeloojatest.

Kuldnõela žürii (kunstiakadeemia rektor Signe Kivi, ajakirja Marie Claire peatoimetaja Anu Merila, Kaubamaja loovjuht Kristina Herodes, kunstiakadeemia moeosakonna õppejõud Jüri Siim ja allakirjutanu) välja valitud moedisainerid esitlevad värskeimat loomingut FIBIT-i raames toimuval Kuldnõela galal 5. märtsil Viru keskuse aatriumis.

Soojenduseks kolm küsimust.

— 1. Mis on sulle moes olulisim: ilu, istuvus või idee?

— 2. Kirjelda üht eriti armsat riideeset lapsepõlvest.

— 3. Nimeta moeleiutis, mille autor tahaksid ise olla.

Triinu Pungits

Triinu Pungits ajab oma asja vaikselt, kuid ääretult veenvalt. Triinu viimane kollektsioon Supernooval oli müstiline segu folgist ja futust, mis vaid talle iseloomulikul kombel mõjus ürgse ja jutustavana.

— 1. Oluliseks pean hästi istuvat ja kvaliteetselt teostatud ideed, praktilisuse heidan kõrvale.

— 2. Jänesenahast kirju kasukas, 1980-ndate väikelaste moeklassika.

— 3. Päris keeruline küsimus… Peast käivad läbi riideesemed, kuid ükski neist pole päris see, mille autorsust ihkaks. Võib-olla hoopis jalgratas.

Eve Hanson

Tema Ivo Nikkolole loodud kollektsioonid räägivad hooajast hooaega heast stiilitajust, väärikast põhjamaisest esteetikast ja tundlikust materjalikeelest.

— 1. Kõik need märksõnad on olulised. Rõiva ilu tekitab esimese emotsiooni, kuid disainerina töötades on rõiva funktsionaalsus ja istuvus täpselt sama olulised kui ilu, sest kui toode ei istu, lahkub klient kauplusest ostuta, olgu see asi kui ilus tahes.

— 2. Valge pitskraega tumesinine sametkleit. See oli hästi pehme, mis oli eriti oluline. Mulle meeldisid tohutult selle kleidi väiksed sametiga kaetud nööbid.

— 3. Ei oska ühte ja ainukest nimetada, aga nii uuenduslik ja julge nagu oli Elsa Schiaparelli kahe maailmasõja vahel, oleks küll uhke olla.

Kirill Safonov ja Mariana Kolesnik

Slaavilik baroksus + läänemaailma klubitrendid on leidnud tulihingelisi fänne just nooremas sihtrühmas.

— 1. Mariana: Harmoonilises tootes peaksid kõik need tasakaalus olema.

— Kirill: Alati alustan kontseptsioonist, edasi tuleb funktsionaalsus ja kõik lõpeb esteetikaga.

— 2. Mariana: Eriti värviline nukulik turukleit 1990-ndate algusest, meenutas väga Jaapani koolivormi. Tervikliku väljanägemise loomiseks oli vaja veel suurt valget tutti ja jalga roosasid Hiina lakk-kingi.

— Kirill: Ma arvan, et see oli Türgi teksajope ilusa neoonvoodriga.

— 3. Mariana: Pigem leiutada ise midagi uut!

Tiiu Roosma

Tiiu Roosma naiselik disainerikäekiri pesukaubamärgil BonBon Lingerie räägib rahvusvahelist keelt ja on tänu sellele saadav nii Saksamaal, Skandinaavias, Austraalias kui ka Lätis. See kaubamärk tõestab, et Eesti pisifirma võib maailmas läbi lüüa.

— 1. Kontseptsioon, aga istuvus ei ole vähem tähtis.

— 2. Punane villane kleidike. Rinna peal olid lõngajuppide otsas kirsid, mille kauniks lipsuks sidumine mul välja ei tahtnud tulla. Kui nipi lõpuks kätte sain, oli kleit mulle juba väike.

— 3. Kadestan veidi üht pesufirmat, mis teeb täpselt sellist pesu, nagu mina idee tasandil tahan teha, temal tuleb see välja, aga mul tuleb pidevalt midagi muud... Huvitav, mida nemad tegelikult teha tahavad, et neil sedasi välja kukub?