Roosna on lisaks koolile Tallinnas ja Rotterdamis harinud ennast mitmete koostööprojektide kaudu, sealhulgas Daniel Newcombiga. „Raske öelda, millised projektid mind kõige enam mõjutanud on. Kui Newcombiga olime tõsimeeli sügavatel tõeotsingutel, siis aeg ja teised kogemused on mind õpetanud võtma elu ja töödki rohkem huumori ja kerguse abil. Usun, et selles asjas on tasakaal vajalik,” seletas Roosna, mis temaga lavale kaasa tuleb. Just õpitu kasutamise lootuses valmiski uus soolo. „Ma ei taha, et „Circle Through” oleks intellektuaalne keerutamine, mingi teooria illustreerimine, vaid loodan, et keha räägib laval enda eest.”

Pidevas muutumises

Lavastuses „This” uuriti Newcombiga, millisel viisil võiks spiraaldünaamika teooria leida füü­silise väljenduse. Spiraal­dü­naamika on Don Becki inimkonna arengu teooria, mis põ­hineb eeldusel, et inimese intelligentsus on kohanev: „keerukas, kohanev, kontekstuaalne”. Kohanemine toimub vastavuses elutingimuste muutuse ja väljakutsetega. Teooriast sündinud lavastus „This” sai Beckilt sooja vastukaja ning on innustanud Roosnat mõtet oma loomes edasi arendama ja ka soolos kasutama.

Peale teooria on lavastuse aluseks Roosna arusaam, et elu on kulgemine pideva muutumise kaudu, milles ükski inimlik väärtus või tõde ei püsi sellisena igavesti. See omakorda annab vabaduse fikseerida oma tõed ja väärtused teatud perioodiks.

„Usun, et hingega tehtud asjade tagajärjed ulatuvad kaugemale,” rääkis Roosna. „Seitse aastat oli piisavalt pikk aeg, et tekiks uus inspiratsioon ja vajadus enesest midagi välja uuristada. Olen vahepeal loonud koreograafiat teistele ja paljudes lavastustes ka ise tantsijana osalenud. Soololavastuse teeb eriliseks aga omamoodi intiimsus ja vastutus.”

Tants

Külli Roosna „Circle Through” ja Anna „Busu” (Jaapan)

8. ja 9. aprillil Kanuti gildi saalis ja 11. aprillil Tartus Genialistide klubis