29.03.2012, 00:05
Lauluballett lõi Berliini vaimustusest kummuli
Brechti libretole kirjutatud lauldav ballett „Seitse surmapattu” lööb Berliinis laineid, orkestri ees seisab eestlanna Kristiina Poska.
FOTO:
Selle hooaja vaieldamatuks Berliini teatrielu tippsündmuseks on saanud Kurt Weilli „Seitse surmapattu” Komische Operis. Lauldava balleti või balletina laulu saatel mõeldud lavatükk Bertold Brechti libretol esietendus 1933. aastal Pariisis éâtre des ChampsÉlysées’s, kus peaosalist Annat kehastas kaks näitlejannat, laulev ja tantsiv: laulvaks oli helilooja abikaasa ja tantsivaks rahastaja abikaasa. Käesolevas lavastuses mängib lavastaja Barrie Kosky tahtel korraga mõlemat „õde”, tundelist ja praktilist Annat, üks näitleja, suurepärane Dagmar Manzel, kes valitseb laval, hoides publikut pinges 70 minutit järjest. Brechti ballaadid või nagu ta ise öelda armastas, „songid” sobivad Manzelile, ja pianist Frank Schultega, kes oli samuti lavapimeduses, moodustus nauditav ansambel.