Tulevi teos oleks täiesti kuulatav iseseisvalt, ilma koreograafiata, ent teatrimmuusikana tuleks kasuks suurem liigendatus.

Koreograafia oli rohkem õilis, kuninglik ja suursugune. See-eest skulpturaalselt huvitavate kujunditega – Marina Chirkova astumised meesrühma õlgadel, akrobaatilist julgust ja osavust nõudavad viskumised olid haaravad.

Tambergi lühiooperist “Inimeseks tahaks saada” ja balletist

“Elutants” koosnev etendus oli tugevama laenguga. Juba alguse värvidemäng oli paljutõotav: punane naine vangistatud valge ja musta naise vahele, taustaks helelilla plastikust väli.

Tambergi kui kogenud teatrimuusika-meistri teos andis lavaltoimuvale selged suunad. Tegevus ja muusika käisid ühte sammu, mõlemalt poolt pingutamata ja loomulikult. Kõige nõrgemad tundusid verbaalne tekst ja kõnelaul. Nende reibas naiivsus tuletas meelde varasemate Eesti ooperite (Tamberg, Kangro), või meil tekstistatud ooperi “Ilus Helena” käekirja.

Libreto aluseks olnud Juhan Viidingu “Olevuste” idee oli aga edasi antud vaimustavalt. Kogu lava katva plastikaadi all kõndisid ujuvalt ringi ja laulsid ( kuidas neil küll õhku jätkus?!) siirad ja imestavad Olevused. Olevus Üks oli vaimustavalt heas füüsilises- ja lauluvormis olev Ivo Kuusk. Braavo!

Anu Ruusmaa valuliselt inimlik koreograafia sobis imehästi Kaie Kõrbile, kes Punase Naisena jätkas igiomast vaba, eksalteeritud naise teemat.

Eespere ooperi peategelasteks said ühtviisi pöörase idee autor Ervin Õunapuu ja piisavalt pöörane esitaja Jassi Zahharov. Draamateatri “Kokkade ööga “ sarnaselt praeti laval toitu ja …Botticelli maali. Laval toimuv sundis end nii jälgima, et muusika taandus saatjarolli. See oli kui hästi viisistatud draamateos.