Tarmide pere kolis USA-sse 2004. aastal, kui Jonas oli alles kümneaastane. Heliloominguga hakkas Jonas tegelema, kui vanemad suunasid ta 14-aastaselt peale viiuli ka klaverit õppima. Nüüd on ta pannud taskusse USA kõige prestiižikama noorte heliloomingukonkursi ehk 24 000 liikmega üleriigilise muusikaõpetajate assotsiatsiooni (MTNA) konkursi peavõidu.

Jonas, räägi palun konkursist, mille võitsid.

Sellel võistlusel oli mitu eelvooru. Lõpuks jõudsin finaali. Olin muidugi väga rõõmus ja üllatunud, kui üleriigiline võitja teatavaks tehti. Selle tulemuseni jõudmisel on mind tohutult toetanud ja aidanud mu õpetajad, muusikakool, kus olen õppinud, ja kõik muusikud, kes on olnud nõus mu palasid mängima.

Mida sinu viiulile, tšellole, flöödile ja klaverile kirjutatud võidupala „Las Ruinas Circulares” endast kujutab?

Algselt tahtsin komponeerida tangot, aga siis kuulsin Argentina kirjaniku Jorge Borgese novellist. See räägib mehest, kes üritab kujutluse abiga ellu tuua teise inimese, kuid saab lõpuks aru, et tema ise elab kellegi teise unenäos.

Sa oled ka väga hea viiuldaja.

Mul on vedanud. Ravinia festivalipark, Chicago sümfooniaorkestri suvekodu, kus suvi läbi toimub tipptasemel kontserte, on meie kodule väga lähedal. Ka muusikainstituudi akadeemiaprogrammi tunnid toimuvad sealsamas, jalgsiteekonna kaugusel. Chicago on muusika õppimiseks suurepärane koht. Siin on head muusikakoolid, noorteorkestrid ja palju suurepäraseid õpetajad.

Kuidas sai sinust muusik?

Täiesti juhuslikult. Astusin seitsmeaastaselt Tallinna vanalinna hariduskolleegiumi ja keegi küsis minult viimasel hetkel, kas tahaksin ka muusikat õppida. Tegin katsed ära ja sain vanalinna muusikakooli sisse. Aga kõige rohkem innustas mind muusikaga tegelema laulmine, eriti laulupeod.
Mängid veel ka vioolat ja klaverit. Kas mõnele instrumendile komponeerimine on raskem?
Arranžeerisin just ühe oma varasema pala orkestrile ja vokaalile. Ma olen ettevaatlik ja kui ei oska, ei hakka kohe sümfooniat kirjutama.

Kes on su lemmikheliloojad?

Väga raske küsimus. See muutub pidevalt, aga mulle meeldivad heliloojad, kes kirjutavad mitmekesist muusikat. Eesti heliloojatest olen õppinud ja kuulanud kõige rohkem Arvo Pärdi partituure.

Missugune muusika sulle veel meeldib?

Kuulan väga erinevat muusikat. Džässi näiteks. Atmosfäär, mille muusika loob, kestab palju kauem kui aistingud ja värvid. Ja üldse, mulle ei meeldi termin „klassikaline muusika”. See tuleks muuta „kontsertmuusikaks”, sest klassikaline muusika ei ole surnud.