Nõukogude lillelaste trotslik ajalugu

 (4)
Nõukogude lillelaste trotslik ajalugu
Ühe teemana käsitleb näitus psühhedeelia ilminguid ENSV kujutavas kunstis. Foto: Hendrik Osula

Seest suurem kui väljast, võib kokku võtta
popkunstnik Kiwa ning antropoloog Terje Toomistu loodud näituse.

Intrigeerivaks muudab Nõukogude Liidu subkultuurid tõik, et need sündisid, levisid ning püsisid sõna otseses mõttes kõige kiuste, olles ühiskondlik-poliitilise halvakspanu tingimustes – võtmesõnaks trots – piisavalt elujõulised.

Ajaloonäitusena on „Nõukogude lillelapsed” eelkõige tagantjärele tarkus, mis annab individualistliku noortekultuuri revolutsioonile raamid ning ka rahvusvahelise konteksti.

Algupärased esemed

Näitus hakkab mööda saali ringi liikuma, käsitledes peamiselt säilinud foto- ja leiumaterjali ning videointervjuude kaudu nõukogude hipielu erinevaid tahke.

Rõhk on just algupärastel esemetel, olgu nendeks iseõmmeldud rõivaesemed, näited tollal kasutatud elektrikitarridest ja võimenditest, makilindid ja vinüülplaadid, kontserdiplakatid või lihtsalt pildid argipäevast. Täiesti eraldi teemana käsitletakse psühhedeelse kultuuri avaldumist 1970-ndate ENSV kunstis.

Võimalus näha, kuidas tungis valgus läbi pilu siinse ühiskonna pimekambrisse ning milline kujutis sellest tekkis, teebki näituse põnevaks.

„Nõukogude lillelapsed”

Näitus

Eesti Rahva Muuseumis

Avatud kuni 4. septembrini 2013

LSD asemel manustati puhastusvahendit Soplas, mis väidetavalt tekitas samasuguse tunde Foto: Hendrik Osula


Valik odavama hinnaklassi alkoholi- ja tubakatooteid Foto: Hendrik Osula


Psühhedeelia oli eeskujuks ka ENSV lastekirjandusele. Foto: Hendrik Osula
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare