Elektrooniline

tantsumuusika

Faithless

“To All New Arrivals”

Mullu ilmus juba kümmekond aastat “sõnumiga klubimuusikaga” masse hullutanud Faithlessil parimate hittide kogumik “Forever Faithless”, mis kadus muusikapoodide lettidelt nagu soe kukkel ja püsis vähemalt bändi kodumaal Suurbritannias nädalaid kõikvõimalike edetabelite tipus. Käisid jutud, et klubihümnide “Insomnia” ja “God Is A DJ” autorid lähevad laiali, kuid ei, vastupidi – budistist hiphoppar Maxi Jazz, mitmeandeline klahvpillimängija Sister Bliss ja tantsutrio heliloojast produtsent Rollo kadusid taas stuudiosse, et naasta sealt isegi nende endi kohta ootamatult eklektilise helidekogumikuga “To All New Arrivals”, mida nende ammused austajad nüüd kas armastavad või vihkavad. Meenutades vanasõna koertest ja karavanist: üks Faithlessi jäävaid väärtusi näib olevat see, et neid pole kunagi suurt kõigutanud, mida neist arvatakse. Kuigi sotsiaalsed ja poliitilised teemad (rassism, religioon, padumaterialism jne) on olnud Faithlessi laulusõnades järjekindlalt, ületab nende viimane album oma maailmavalu poolest kõik eelnevad.See on algusest lõpuni pühendatud “kõigile uutele tulijatele” ehk siis uutele ilmakodanikele, kes võtavad plaadil isiklikult pudi-sõna (The Cure’i “Lullaby” kaverit sisaldav “Spiders, Crocodiles & Kryptonite”), on peategelased BBC diktoriks kehastunud Jazzi statistikast koosneva loitsus (“To All New Arrivals”) ja vastsete lastevanemate tulevikusoovides (“I Hope”), muutes seega kogu muusikakomplekti naiiv-sahhariiniseks kompotiks, kust õnneks ei puudu omad helgemad hetked.