Eluaeg klassikalisele muusikale keskendunud helitehnik on „Pavarotti ja sõprade” kontserdisarjas heli keeranud ka levimuusikutele Spice Girlsist Deep Purple’ini. „Mulle meeldib igasugune muusika,” tunnistab Pellowe häbenematult. „Ei leidu midagi, mis mulle ei meeldiks.”

Pärast Meyer Soundiga liitumist nihkus Pellowe fookus aga nuppude keeramiselt helisüsteemide konstrueerimisele. Nokia kontserdimaja saali paigaldatud nn konstellatsioon on tema üles pandutest seni suurim. Tegemist on üsna uue tehnikaga, mille kallal on Meyer Sound töötanud alles kolme aasta jagu. Veel uuem on Solarise kinosaalidesse paigaldatud Acheroni-nimeline helisüsteem, mida esitleti esimest korda alles aasta alguses. Mujal Euroopas sellise tehnikaga kinosid praegu ei leidugi.

Pellowe selgitab, et eri žanre viljelevatel muusikutel on helile erinevad nõudmised, uue kontserdimaja kontseptsioon näeb aga ette neile kõigile vastamist. Rokkbändid tahavad „kuiva”, ilma kajata keskkonda, klassikaline muusika vajab saali, kus iga heli levib kaugele. Kaja muutub ka selle järgi, kui saal on rahvast täis või viibivad seal ainult proovi tegevad muusikud.

Pellowe demonstreerib, kuidas sülearvuti paari klahvi vajutades iga käteplaksu üle saali kajama panna või vastuoksa, lasta helidel neelduda. Valdavalt seinapaneelide taha peidetud ning rohkem kui 250-st laiali paigutatud kõlarist ja 80 mikrofonist koosnev konstellatsioon töötab väga keeruka algo­ritmi alusel, nii et igast kõlarist kostev helisignaal erineb naabri omast.

„Süsteem võimaldab heli neelduvust seintes suurendada või vähendada,” selgitab Pellowe. „Näha ei ole midagi, aga seinte helipeegeldusvõime muutub, nagu nende sees pöörduksid paneelid.”

Eriti rahul on Pellowe sellega, et süsteem töötab veatult ka rõdude aluses alas, mis on akustikutele traditsiooniliselt peavalu põhjustanud.

Ainulaadne akustika

„Ma arvan, et subjektiivseid hinnanguid selles suhtes, kas see on Eesti parim kontserdisaal, poleks ilus anda, vähemalt kuni siin pole veel ühtki kontserti toimunud,” on Pellowe tagasihoidlik. „Aga ma olen päris kindel, et selle koha kõla on suurepärane.”

Konstellatsiooni paigaldamise eelarve kohta ta kommentaare ei jaga, ent märgib siiski, et elektroonikat kasutada on kordi odavam kui püüda saavutada samalaadset tulemust loomuliku akustika abil.

Kontserdimaja akustiku Linda Madaliku ja teiste kohalike ekspertide kohta leiab Pellowe vaid häid sõnu. „Ütlen kõhklemata, et ma ei ole kunagi töötanud meeskonnaga, kes on esmaklassilise tulemuse saavutamisele niivõrd pühendunud,” paneb helitehnik käe südamele. „Päriselt! Ma olen igal pool maailmas töötanud, ja see koht on number üks.”