06.03.2012, 01:00
Popikarneval
Moe ja muusika abielu annab üha pöörasemaid järglasi: ilma teevad popkultuuri mutandid, kel väline tähtsamgi kui sisu.
FOTO:
Popkultuuri vereringesse on haaratud üha rohkem inimesi ja selle mõju on ilmne, kui vaadata praegust noortekultuuri kas Tallinnas või Buenos Aireses. Popimunasjutu kangelased Justin Bieber ja Lady Gaga pakuvad tröösti igaühele, nende rüpp ei ole suletud ühegi konfessiooni tunnistajale. Seksist tiine ja plakatlik kaubanduskeel on mõistetav igaühele, olenemata kultuuritaustast. Moest ja muusikast on saanud eelkõige hiiglaslikud ärimudelid, mis ahvatlevad oma photoshop’itud täiuslikkusekujutistega. Selle mängu haare ja küünilisus saab eriti ilmseks siis, kui lavale ilmub artist, kes julgeb siiralt kuulutada oma haavatavust – ka sellest tehakse kiiresti poos, mil on masinavärgis oma osa. Muusik Frank Zappa on öelnud: „Ükski muusikastiili muutus ei jää ellu, kui seda ei toeta muutus riietumisstiilis. Rokk tähendab ka enese üleslöömist.” Mõnigi popikoon on võtnud seda tarkusetera üksüheselt ja hakanud oma imagot rahaks konverteerima ka moeväljal mängides (oma rõivamärgid on Victoria Beckhamil, Sean „P-Diddy” Combsil, Gwen Stefanil, Jennifer Lopezil jpt). Teine, palju trafaretsem võimalus on lihtsalt müüa artisti sümbolitega riidekraami. Kuid mõlemad annavad tarbijale võimaluse soetada endale killuke staari imagost.