Kontserdi puändiks või pointiks sai hoopis lisalugu, mille kandis pidulikult ette esinduslik ”jazz-kvartett” koosseisus Tõnu Kaljuste, Toomas Rull, Raul Vaigla ja Raivo Tafenau, esitades Räätsa-motiividel meeleoluka jazzipala ”Prelüüd enne šampust”. Kaljustet sellises kontekstis kohata oli üsna tavatu, ent humoorikas.

Ülejäänud kava oli üles ehitatud räätsalikult erksas meeleolus. Kõrvuti esiettekandega juubilarilt sai kuulda esiettekannet ka Timo Steineri sulest, samuti Raimo Kangro (mõ-lemad Räätsa õpilased) ja Mozarti teoseid. Mozart polnud kavas juhuslikult: olles üks Räätsa lemmikheliloojaid, on ka Mozarti muusika tulvil nooruslikku energiat ja optimismi.

Kontserdi avalugu oli üks Räätsa armastatumaid ja tuntumaid teoseid: I osa kontserdist kammerorkestrile op. 16 (1961), milles ilmnevad stiilijooned, millele Rääts on enam-vähem truuks jäänud tänapäevani: korduvate, kvadraatsete motiivide kasutamine, mida iseloomustab rahutu liikuvus ja rütmierksus.

Esiettekandena kõlas ”Pealkirjata pala nr 4” kitarrile, klaverile ja löökpillidele. Põnevana joonistus siin välja löökpillipartii (esitas Vambola Krigul), milles Räätsale uudse elemendina oli tunda mõjutusi ”kergema muusika” poole pealt: rockiliku pilliarsenali ja -rütmide kasutamine mõjus üsnagi värskelt. Teised esitajad selles teoses Boris Björn Bagger ja Kalle Randalu.

Räätsa õpilase Timo Steineri uudisteosena kõlas ”Nostalgiline muusika” kammerorkestrile, milles, nagu pealkirigi vihjas, võis tõesti kuulda nostalgilise hõnguga veidi tuttavlikke teemasid. Klaar ja selge orkestrikõla ja mõningased muusikalised paralleelid kultuurisaate OP! tunnusmuusikaga (mille autoriks on samuti Steiner). Õpilase-õpetaja vahelist mõttelist seost võiks Steineri muusikas küll märgata, kas või rütmienergia kaudu.