Tänavu suvel olin Aasia suurima fantaasiafilmide festivali PIFAN (Lõuna-Korea) žüriis ja tutvustasin sealsel filmide projektiturul koostöövõimalusi Eestiga. Üllatavalt oli just filmimuusika see, mille suhtes mitmed Aasia tipp-produtsendid huvi üles näitasid. Põhjuseid toodi mitmeid: peamiselt Eesti nüüdisklassikalise muusika tuntus üle maailma, samas ka pingeline olukord Korea filmitööstuses, kus kohaliku autorite ühingu ja muusikaprodutsentide kohtuvaidluse tõttu pole tegijatel võimalik paiksete autorite muusikat kasutada.

Kuigi suvel sooviti kohe tutvuda meie heliloojate ja muusikanäidetega, puudus tollal ühine ja konkreetne promotsiooniplatvorm. Sestap otsustaski PÖFF koos Tallinn Music Weeki ja Eesti Filmiklastriga jõud ühendada. Selle tulemusena sündiski filmmusic.ee.

Milliseid uksi ühe a) bändi, b) sooloartisti-laulukirjutaja ja c) helilooja jaoks võib õigel ajal õiges filmis kõlanud lugu avada?

Kõige parem näide on ehk PÖFF-il ja hiljem meie kinoleviski menukas Iiri romantiline komöödia „Once”. Filmi suhteliselt vähetuntud peaosaliste, iiri rokkmuusiku Glen Hansardi ja tšehhi pianisti Markéta Irglová kirjutatud folgilik teemalugu sai ülemaailmseks hitiks ja võitis hiljem isegi parima filmiteema Oscari. Grammy tõstis mõlemad autorid staariseisusse. See annab kinnitust, et väikeriikide muusikud võivad filmimuusika abil maailmakaardile jõuda.