Sten Saluveer: filmimuusika on hüppelaud
Mida kujutas endast too konkreetne koostööpakkumine Lõuna-Koreast, mis viiski nüüd filmmusic.ee võrgukeskkonna asutamiseni. Kuidas need asjad õigupoolest üksteisele järgnesid ja kokku jooksid?
Tänavu suvel olin Aasia suurima fantaasiafilmide festivali PIFAN (Lõuna-Korea) žüriis ja tutvustasin sealsel filmide projektiturul koostöövõimalusi Eestiga. Üllatavalt oli just filmimuusika see, mille suhtes mitmed Aasia tipp-produtsendid huvi üles näitasid. Põhjuseid toodi mitmeid: peamiselt Eesti nüüdisklassikalise muusika tuntus üle maailma, samas ka pingeline olukord Korea filmitööstuses, kus kohaliku autorite ühingu ja muusikaprodutsentide kohtuvaidluse tõttu pole tegijatel võimalik paiksete autorite muusikat kasutada.
Kuigi suvel sooviti kohe tutvuda meie heliloojate ja muusikanäidetega, puudus tollal ühine ja konkreetne promotsiooniplatvorm. Sestap otsustaski PÖFF koos Tallinn Music Weeki ja Eesti Filmiklastriga jõud ühendada. Selle tulemusena sündiski filmmusic.ee.
Milliseid uksi ühe a) bändi, b) sooloartisti-laulukirjutaja ja c) helilooja jaoks võib õigel ajal õiges filmis kõlanud lugu avada?