Tähelepanek: psühholoogilisel õudusfilmil „Tuled surnuks” jääb õudust vajaka
Kondisel pikkade küünistega olevusel on kombeks muudkui kraapida, koputada, karata ja... kükitada. Võib-olla püüab ta pimedas parketile haisvaid kooke jätta? Noor kaunitar Rebecca ja tema õbluke väikevend Martin saavad end üleloomuliku olendi eest kaitsta läheduses olevaid lampe põlema pannes, kuid need ei taha sellises olukorras üldse töötada, nagu oleksid soodukaga Koduekstrast ostetud. Hakkasin mõtlema, et talvises Eestis oleks sellel kollil päris hea elu, sest siis on teadupärast kogu aeg pime!
„Tuled surnuks” võtab ennast väga tõsiselt, rääkides vaimuhaigusest ja sassiläinud perekonnasuhetest. Peale Rebecca ja Martini on loos nimelt oluline roll täita nende emal Sophiel, kes vaevleb raske depressiooni küüsis ja on Diana nime kandva deemoniga lähedane. Tegemist on psühholoogiliselt kaalukama õudusfilmiga, kui arvata võiks, aga selle võrra hirmsam ta paraku pole.
Diana võiks filmis iseenesest metafoorina eksisteeridagi, aga „Tuled surnuks” läheb lihtsama vastupanu teed. Pimedas ringi kalpsav jeekim on vägagi reaalne ja nagu lõpus välja tuleb, vajab lihtsalt kõvasti päikesekreemi. Hindan seda, et tegelastel on traagiline sisemaailm ja film püüab vaatajat neist hoolima panna, aga õudukana jääb „Tuled surnuks” lahjaks, sest perekonna üleloomulik vaenlane on olemuselt nii algeline.