Laupäeval NO99-s

Tallinn Music Weeki (TMW) raames toimunud džässmuusika minikontserdid on pea alati pakkunud põnevaid üllatusi ja andnud toeka läbilõike kohaliku džässi hetkeseisust. Rõõmustav, et Joel Remmel on muusikas tõepoolest leidnud mingi päris oma heli ja äratuntava kulgemise. Sooäär, Vaigla ja Ruben lükkasid käima džässroki rea. Pisut stagneerunud efektitsemine oleks võinud ehk olemata olla, seda kompenseerinud virtuooslikku mängu oleks seevastu võinud täiustada käputäis torusid.

Õhtu üllataja oli vaieldamatult Kadri Voorand. Loodetavasti on andekas lauljatar leidnud selles, mida ta NO99-s esitles, oma tõelise niši. See kõlas värskelt, põnevalt ja eriti ägedalt just laivis – Diana Krall kohtumas Imogen Heapiga, millele lisandus magus-iroonitsev eesti bravuur. Arusaamatuks jäi aga suhteliselt suurekoosseisulise VindPoweri surumine Jazzikeldri-klubisse – jõulised kompositsioonid oleksid märksa paremini pääsenud esile teatrisaalis. Pisut rohkemat oleks oodanud samal päeval oma debüütplaadi väljastanud MaiGroupilt, ainest on noore naisbassisti Mai Agana mängus ja loomingus ju parasjagu. Ehk mängis seekord rolli lihtsalt hiline kellaaeg.  Priit Pruul, džässikriitik