Tanja Mihhailova: pärast Sally Bowlesi tahaks mängida sõnalavastusteatris

 (2)
                 
Tanja Mihhailova: pärast Sally Bowlesi tahaks mängida sõnalavastusteatris
Tanja Mihhailova esitleb varsti uut plaati.
Foto: Tanel Meos
Vanemuises esietendunud muusikali „Cabaret” soovitab peaosatäitja Tanja Mihhailova minna vaatama mitu korda.

Kuidas esietendus Tartus laupäeval läks?

Hästi.

Mis tähendab hästi, kas publik püsti seisis, jalgu trampis?

Mulle toodi lavale nii palju lilli, et ma ei näinud nende tagant välja, mis saalis toimus.

Palju sinu Sally Bowlesi roll erineb teise osatäitja, Gerli Padari omast?

Gerli Padar laulis seda rolli kümme aastat tagasi, kui „Cabaret’” lavastas Georg Malvius. Ta on kindlasti elukogenum ja küpsem kui siis. Mina olin selles lavastuses kooris. Ma vaatasin proovis Gerlit ja see aitas mul oma rolli luua, nägin, mis tal õnnestus, mõtlesin selle üle, mida võiks teist moodi teha. See, et me teeme ühte rolli kahe peale, mulle üldiselt meeldib, kuigi selle pärast jääb harjutamise aega kaks korda vähemaks.

Aga mille poolest nüüdne lavastus eelmisest erineb?

Eelmisest „Cabaret’st” mäletan ma koostööd Jüri Naelaga, kes seadis tantse. Tore aeg oli, üks tants ja trall. Tegelikult pole ma neid lavastusi ju saali poole pealt näinud ja seepärast on raske võrrelda. Tundub, eelmises oli rohkem koomikat. Praegune on tõsisem, tumedamates toonides. Sally Bowles on tegelikult hästi dramaatiline roll.

Kuidas Sally Bowlesi roll sinuni jõudis?

Kui ma kuulsin, et Vanemuisesse tuleb „Cabaret”, otsustasin, et oleks tore osaleda ja et lähen ettelaulmisele.

Läksidki?

Ühel päeval Paavo [Nõgene, Vanemuise direktor] helistas ja kutsus osa tegema. Katseid polnudki. Paavo ja Tarmo [Leinatamm, „Cabaret’” dirigent] tunnevad mind nii palju, et pääsesin ettelaulmiseta.

Oled laulnud kümme aastat muusikalides, kas seda tööd on piisavalt?

Mul on olnud hea meel, kui Paavo on helistanud ja pakkunud teatris tööd. Mitte ainult osi muusikalides, vaid ka tribüüdi kontsertides. Ma ei tea, kas tahaksin Tartus elada, aga paar kuud seal proove teha on tore. Ma ei saa ennast vanemuislaseks pidada, kuid tunnen ennast seal teatris koduselt. Mind hoitakse.

Aasta jooksul jõuaks ma kolm muusikalirolli teha, see oleks piisav. Tegelikult ei pea see olema muusikal. Mulle meeldiks väga mängida midagi sõnalavastusteatris. Nüüd „Cabaret” oli mul esmakordselt suur roll, kus oli palju draamadialoogi. Seda on olnud ka muusikalis „Fame”, kuid Sally Bowles on tõeliselt suur roll, pidin palju juurde õppima.

„Cabaret’” sündmused on pärit kaugest ajaloost. Mida ütleb selle loo poliitiline sõnum täna?

Iga vaataja leiab teatrist või filmist seda, mida tahab leida. Fašismi teema on „Cabaret’” loos tähtis. Minu jaoks on teine vaatus kurb, kuna poliitika muudab seal inimeste saatust.

Sally Bowles ütleb „Cabaret’s”: „Igaühel on õigus elada nii, nagu ise tahab.” Minu jaoks on kahju, kui selline ellusuhtumine jääb jalgu poliitikale. Igaüks võib leida ise, milliseid sarnasusi on „Cabaret’” lool eluga.

Mis on sul tulevikus plaanis?

Novembri keskel valmib mul uus plaat. See on esimene, kus ma olen igas loos oma loominguga sees. Kas sõnad või viis, täiesti minu muusika. See plaat on oma loomult tantsuklubi värk, olen juba selline meelelahutaja. Tahan, et inimesed saaks tulla klubisse kuulama seda muusikat ja tunda ennast hästi. Sellel plaadil on paar ballaadi ja mõned duetid.

Kellega duetid on?

Esmakordselt otsustasime Mikuga [Mikk Saar, Tanja Mihhailova elukaaslane] teha dueti. Me pole Mikuga tegelikult kunagi koos laulnud.

Kaua sellist uue loominguga plaati tehakse?

Paar aastat tagasi tegin koostöös rootslastega eelmise plaadi. Pärast seda hakkasid laulud kogunema. Plaadi tegemisega tegeleme aktiivselt koos produtsent Timo Vendtiga alates kevadest. Novembri keskel hakkab peale plaati tutvustav tuur mööda Eesti klubisid.

Mis osa on su loomingus teatritööl ja klubimuusiku ametil? Kuidas nad kokku sobivad?

Mulle meeldib erinevaid asju teha. Isegi kui ma teen oma klubimuusika esinemisi, püüan ma hoolitseda, et asi oleks terviklik sõu. Et oleks tantsud, kostüümid, karakterid. Teatritöös tuleb mul hoolitseda ainult oma rolli eest. Kui ma oma sõu teen, siis olen ma lavastaja, muusikajuht, kostüümikunstnik ühes isikus. Kõik teen ise, käin ka kangapoodides kostüümideks riiet valimas.



CABARET

Muusikal

John Van Druteni näidendi ja Cristopher Isherwoodi jutustuste ainetel

Libreto Joe Masteroff

Muusika John Kander

Laulusõnad Fred Ebb

Lavastaja Roman Hovenbitzer (Saksamaa)

Muusikajuht ja dirigent Tarmo Leinatamm

Kunstnik Roy Spahn (Saksamaa)

Osades: Tatjana Mihhailova või Gerli Padar, Robert Annus või Juss Haasma, Hannes Kaljujärv, Aivar Tommingas, Eva Püssa või Silvi Vrait, Markus Luik või Simo Breede, Jaan Willem Sibul, Merle Jääger või Kaili Närep, Maria Kallaste, Pirjo Püvi või Helen Nõmm jt.

Esietendus Vanemuise suurel laval 20. oktoobril. Nokia kontserdimajas 27. oktoobril.

Logi sisse

Logi sisse kasutades oma
Facebooki, Twitteri või Google'i kontot või e-posti aadressi.


Nimi
Kommenteerimistingimused
Karikatuurid