Krõõt Juuraku ja Anne Jureni tantsuetendus „Look look”, mis etendus ka suvel Baltoscandalil, demonstreerib rõivaste asemel eelkõige leidlikkust – märksõna, mille rakendamine on lavastuses alati väga nauditav.

Laval toimuva esialgseks tõukeks olevat olnud soov näidata poodiumil koreograafiliselt disainer Eva Bluti tehnikaid, aga ka eri hoiakuid, kui riideid kannavad kaks inimest. See, mis sellest välja on kasvanud, on üsna omamoodi moeetendus emm-essi (majandussurutise) ajal elavale inimesele, kui esmalt paralleele tuua.

Kasutatud rõivastest koosneva garderoobiga Genialistide klubi lavale kolivad tantsijad katsetavad kolmveerand tunni jooksul, mitu eri kandmisvõimalust ühe rõivaeseme puhul on. Mitu erisugust kostüümi, kleiti ja seelikut suudab Krõõt Juurak kahest kokkunööbitud triiksärgist teha? Kuidas mõjuvad karvased kampsunid pükstena? Ning kuidas pintsakuga uus, ootamatu tegelane esile tõuseb?

Üllatuslikult on juba mitmeid eri kostüüme tekitanud triiksärgid kleidina vägagi usutavad. Mis omakorda tekitab küsimuse selle kandja poosi ja aura kohta. Modellidel on ilmselt tõepoolest võime nende seljas olevatele rõivastele lisaväärtus anda.

Laval on kõik uhkem

Kuid Krõõt Juurak ja Anne Juren ei pinguta näitamisega päris niimoodi – nad küll võtavad poose, kuid demonstratsiooni selle klassikalises mõttes ei ole. Mis omakorda tekitab küsimuse lava maagilise võime kohta. Laval on kõik uhkem.

Tantsijate poosid on kohati usutavadki – trendikas küürakas look natuke kottis moeriiete puhul, ülbe nina püsti look uhkemate riietega, kahtlevam hoiak ebaõnnestunud kostüümide puhul, kõik omamoodi kohmakusega sooritatud. Sest peeglit neil tegelikult ees ei ole. Enim tekitavad absurdsed kandmisviisid loomulikult humoorikaid hetki, kuid mõnikord ka üsna üllatavaid lahendusi.

„Look look”

Kontseptsioon ja esitus:

Anne Juren (Austria) ja Krõõt Juurak (Eesti)

Disainer: Eva Blut (Prantsusmaa)