Sel pühapäeval kell 12.00 esineb Eesti Vabaõhumuuseumis Lektor Hanno Talving teemal „1930. aastate teise poole massikampaaniad – vähetuntud lehekülg Eesti ajaloos”.

Korraldajad lubavad, et kuulajad saavad osa avatud aruteludest valitud teemadel, kus erinevad teemad vahelduvad kui üksteisest välja kasvavad maastikud..

Nõukogude ühiskonnas kasvanud põlvkondadel on kõigil olnud kokkupuuteid mitmesuguste võimude poolt algatatud kampaaniatega. Olgu selleks võitlus alkoholismiga, erinevad põllumajanduskampaaniad, VTK-normide täitmine või vanametalli kogumine. Eesmärgiks ikka õnnelikuma ühiskonna ehitamine ja täisväärtusliku nõukogude inimese kasvatamine.

„Üllatav on asjaolu, et sarnaseid paralleele võib leida 1930. aastate Eestistki. Ka siin üritati luua uut ja paremat inimest ning ühiskonda: kultuurset, kuulekat ja kokkuhoidvat,” sõnas Ingrid Piirsalu Vabaõhumuuseumist.

Sõjaeelse Eesti Vabariigi lõpul järgnes selle eesmärgi nimel lühikese perioodi vältel üks massi- ja propagandaaktsioon teisele. Hüüdlaused „Eestlasele eesti nimi!”, „Eesti lipp igasse kodusse!” ja „Maa välisilme korda!” iseloomustavad hästi tolleaegseid suundumusi.

Ettekanne annab ülevaate 1930. aastate teise poole riiklikest kampaaniatest – nende põhjustest ja tagajärgedest ning tänapäevagi ulatuvatest mõjudest.

Hanno Talving on Eesti Vabaõhumuuseumi teadur, kes on uurinud Eesti eluolu 1930. aastate teisel poolel. Põhjalikumalt on ta uurinud Eesti lipu levitamise, kodukaunistamise ja teiste tolle ajastu propagandakampaaniaid.