VASTU
Indrek Neivelt, ettevõtja
Kui mõelda, kuhu meie riigis raha paigutada, siis Rail Baltic ilmselt esimese tuhande projekti hulka ei kuuluks.
Indrek Neivelt

Ma ennustan, et paar aastat pärast seda, kui Rail Baltic on valmis saanud, läheb suureks süüdlaste otsimiseks ja senised luhtaläinud investeeringud on selle kõrval tühiasi. Kui mõelda, kuhu meie riigis võiks raha paigutada, siis Rail Baltic ilmselt esimese tuhande projekti hulka ei kuuluks. Õppigem sakslastelt. Nemad panevad raha sinna, mis sisse toob. Mitte sinna, mis välja viib.

Rail Baltic on kuluprojekt. Ükskõik mis nurga alt vaadata, ei näe ma viisi, kuidas selle saaks tuluprojektiks muuta. Sõitjate vedamiseks ei näe ma sellel endiselt perspektiivi. Kümne aasta pärast, kui raudtee on valmis, oleks potentsiaalseid sõitjaid praegusest veel vähem, sest rahvastik väheneb. Eestist sõidetaks Rail Balticuga Riiga ja parimal juhul Vilniuseni, aga Varssavisse või Berliini ei suuda raudtee lennukiga ei aja ega hinna poolest konkureerida. Ka kaupade vedamiseks pole Rail Balticut vaja, sest üldiselt ei ehitata kaupade vedamiseks raudteed mereteega paralleelselt. Merd mööda kaupa vedada on alati palju odavam. See, et Euroopa Komisjon on Rail Balticu jaoks raha valmis pannud, ei ole ka mingi argument. See on nagu laulusalmis: „Võõra aga raha eest joob purju end ka karske.”