Vahur Afanasjev
VASTU
Linnar Viikettevõtja
Igasugune käeline tegevus peaks olema inimese arengus tähtsal kohal kõikjal kodust koolini.

Kirjatehnika kuulub sinna hulka, samamoodi nagu näiteks plastiliinist voolimine või legoklotside ladumine või muu selline.

Mina ei nõustu osa futuroloogide eriti radikaalse arusaamaga, et käsitsi kirjutamine kaob hoopis ära. Sellel ja muul käelisel tegevusel, näiteks kasvõi marjade korjamisel või lutsu viskamisel, on oluline mõju kognitiivse isiksuse kujunemisele.

Ei saa ju nii, et ainult mõtled, et teed, aga tegelikult ei tee. Pelgalt mõtlemisest ei piisa. Aju ja käe vahel peab olema seos: mida mõtled, seda proovid ka teoks teha ning näed selle teoks saamise protsessi oma käe all. Ja kirjutamine on üks selliseid asju paljude teiste hulgas.

Võib-olla tõesti ei peaks kirjatehnikat ükshaaval ja eraldi hindama, kuid käeline tegevus tervikuna peaks ikkagi olema tähtis ja sellega tuleks koolis edaspidigi tegeleda.

Kas kirjatehnikaga on Eesti koolis äkitselt liiga palju tegeldud? Minu arvates ei ole kirjatehnika nõudmisega liiale mindud. Kusjuures mitte alati ei ole trükitu lihtsamini loetav. Mina saan oma laste käsikirjalistest tekstidest kohati paremini aru kui sellest, mida nad nutitelefoniga kirjutavad.

Linnar Viik