EI
Kersti Nigesen, Vanalinna hariduskolleegiumi direktor
Rõhk peaks olema ikkagi sellel, mida klassikaline sooroll lapsele ette kirjutab, kuid aimu peavad nad saama mõlemast poolest.
Kersti Nigesen

Poistel on tavaliselt suurem huvi puutööde ja teiste näiteks mehaanikaga seotud tööde vastu. Seega määrab poiste valikutes palju nendepoolne huvi, mitte kooliprogramm. Aga ainult selle juurde nad ei jää. Vahepeal õpetatakse ka poistele heegeldamist, tüdrukutele aga näiteks kursusi puutööst.

Me ei taha lapsi murda. Me tahame, et lapsed kasvaksid tervikuna. Aga selleks et hakata elama ja liikuma, on vaja vastandite dünaamikat. Kõik uuringud näitavad ja üldiselt võib ka peale vaadates öelda, et poisid ja tüdrukud on siiski mõnevõrra erinevad. Polaarsus on väga oluline.

Tegemist on üksiku, üldise ja erilise dialektikaga. Poiste ja tüdrukute käitumismudelid ja käitumisrollid on erinevad. Seda üldiselt. Konkreetsed isikud võivad sellest mudelist üsna palju erineda. Mõned poisid on tüdrukutega sarnasemad ja teised mitte. Neile, kel huvi on, pakumegi võimalust võtta rohkem osa ka vastassugupoole tööõpetusest.

Ma ei poolda täielikku nivelleerimist nagu näiteks Rootsi mudeli korral. Kui utreerida, võib ju ka seksuaalsuhteid asendada ajju pistetud elektroodiga, aga looduse antud erinevusi tegelikult ei tasanda. Aga kui mõni kardab, et kindlatele soorollidele sobivate ainete õpetamine piirab neid tulevikus tööturul, siis kellele meist on tulevik avatud? Kes teab, mida tulevikus päriselt vaja läheb? Seda inimest võiks küll kohe Nobeli preemia puhul õnnitleda.