Kasutan meelega võõrsõnu, sest ajakirja stardipauk näibki natuke võõrana.

Võidujooksu selles ajakirjas praegu polnud, kuigi majandus on võidujooks. Seda ei toeta teemavalik ega ka kujunduse pool. Näiteks graafilisi lahendusi on näpuotsaga, kõiksuguseid tabeleid seevastu kurnavalt palju. Trikki pole julgetud teha. Kuigi Ärielu väljaandja Oliver Kruuda on viidanud, et analüüsi ei jaksa keegi lugeda, pakutakse nüüd lugemiseks just üsna karmi teksti.

Kui vaadata ajakirja tervikuna, siis makrokäsitlusi on selgelt liiga palju. Pealegi on nende puhul tegemist asjadega, mis ei suuda anda lisainformatsiooni. Kuigi Ärielu on lisaväärtuse pakkumise oma eesmärgiks sättinud – mitte võistelda operatiivsuselt, vaid vaadata asju avaramalt.

Vähe värsket infot

Värsket infot annabki ajakiri minimaalselt. Küll saame lugeda põhjalikku lugu, et sõjast laastatud Sri Lanka majandus püsib kasvutrendis. Hea õpetaja tooni juurde käivad teemad, kuidas mudradest energiat ammutada ja mis on eduka ärilõuna saladused. Põhipersooniks on valitud Toomas Tiivel, kuid kahjuks jääb ajakirjanik materjalile alla.

Ent on ka tublisid leide. Näiteks fakt, et Eesti kaotab turistide silmis atraktiivsust, mida siis arvudega toetati. Samuti on hea mõte luua rubriik “Avara pilguga”.

Kokkuvõtlikult. Ärielu jääb minu kui lugeja jaoks teise majandusajakirja Saldo varju.

Ja veel on mul tunne, et poolikult komplekteeritud toimetuse juures tõmbab 64-leheküljeline maht tegijad varsti tühjaks. Aga kindlasti soovin neile jaksu, sest sellist raputust oli Ärielule tarvis: enne oli ajakiri päris varjusurmas.

Ärielu

Majandusajakiri

Ilmub igal teisipäeval

•• Peatoimetaja:

Kristiina Tamberg

•• Maht: 64 lk

•• Esiknumbri hind: 29.90

•• Kirjastus: AS Kalev Meedia

•• Viimati ilmus kuu-väljaandena