BBC otsib noore publiku kaotamise hirmus uusi lahendusi
Briti avalik-õigusliku meediakompanii BBC direktor Mark Thompson hoiatab, et meediakontsern kaotab noorema generatsiooniga alatiseks kontakti, kui ei kohane kiirelt digitaalse maailmaga, kirjutab Guardian.
Värske auditooriumi uuringu kohaselt vaatab 60 protsenti 16–24-aastastest BBC-d vähem kui kolm tundi nädalas ning neljandik ei vaata mitte ühtki meediakompanii saadet. Thompson ennustab Guardiani vahendusel lähenevat “suurt sokki”, mille põhjustavad auditooriumis ja tehnoloogilistes arengutes toimuvad muutused, mis on ”kiiremad ja radikaalsemad kui kunagi varem”.
Interaktiivsus
Tutvustades BBC järgmise viie aasta eetri- ja online-ambitsioone, ütles Thompson, et need on kavandatud vastamaks ”täiesti uue ajastu ringhäälingu loomingulistele nõudmistele”.
Uue strateegia kohaselt nihkub uudistes rõhk interneti ja News 24 peale ning traditsiooniliste uudisteankrute asemel muutuvad tähtsaks digitaalses kanalis olevad suured nimed. Oluliseks muutub meelelahutus – draamatoodangus keskendutakse vähemale arvule nimetustele, aga lastakse sarjadel kauem eetris olla. Ülipopulaarseid draamasarju nagu ”Eastenders” arendatakse, otsitakse uut menukat komöödiasarja ning senisest oluliselt tähtsamale kohale tõuseb sport.
BBC töötajatele tehtud ettekandes hoiatab Thompson, et interaktiivsesse maailma liikumisel kaovad paljud traditsioonilise meedia alustalad.
“Auditooriumil on palju valikuid ja inimestele meeldib neid kasutada,” sõnas Thompson.
Guardianist tõlkinud Mari Rebane