Eriliste uudiste rubriigist võiks veel esile tõsta, et üle pika aja astub publiku ette alati fantaasiamängudega rabav Triinu Pungits ning näiteks ka olulise osa üles astuvaid moeloojaid koolitanud Eesti kunstiakadeemia professor Vilve Unt. Ka toimumise koht, Telliskivi loomelinnak, lubab moenädala atmosfääri kvalitatiivset hüpet boheemliku loovuse poole.

Olulise uuendusena on sel korral terve nädala vältel Telliskivi F-hoones avatud
TFW-l esinevate disainerite pop-up-kauplus, kus on hea võimalus piiluda ka rõivaste pahupoolele. Müügis on üle 240 eseme 24 moeloojalt. Teine programmiline üllatus on kahe värske kollektsiooni esitlused moeinstallatsioonidena – oma moedraamasid esitavad staatilisel kujul Riina Põldroos ja Ketlin Bachmann. Põldroosi rüüd on uhkelt lae anna tõmmatud ning Bachmann esitleb oma hämar-aristokraatlikke nägemusi kuulsas kultuuripealinna klaaskuplis.

Ööloomade jaoks toimub aga pealinna ööklubides hulk järelpidusid.

Vaata lisaks: www.estonianfashion.eu


TEGIJAD VASTAVAD

Milline on mood 50 aasta pärast?

- Triinu Pungits: 50 aasta pärast võiksid rõivad olla ilma õmblusteta.

- Thea Pilvet: Muutused moes ja tarbimises saavad tegelikkuseks kiiremini, kui me arvata oskame. Igapäevariietus hakkab koosnema tehnilisemast rõivastusest, mis muudab rõivakandmise mugavamaks, kuid vähem isikupäraseks. Teisalt võimaldavad tehnilised uuendused luua rõivaid rohkem individuaalselt ning seega globaalne rõivatööstuse mõju
väheneb.

- Liisi Eesmaa: 50 aasta pärast olen ma 78 ning ma loodan, et kannan siis samuti segamini vintage-rõivaid kaasaja leiutistega. Usun, et üldine areng toimub materjalide ja kvaliteedi suunas. Tõenäoliselt sureb kiirmood välja, sest rämpsu on maailma liiga palju tekkinud. Võib-olla on sul kapis ainult kaks eri lõikega kleiti, mille mustreid saab ise arvutist alla laadida ja kleidil vastavalt tujule vahetada? Kui on morbiidne tuju, siis laadid alla raju gootihappe mustri ja kui hea tuju, siis kaunistad kleidi hüplevate tiivuliste kassidega.

- Diana Denissova: On raske ette kujutada, mis juhtub 50 aasta pärast, aga sooviksin, et klassikaline naiselikkus püsiks igavesti moes.

- Antonio: 1960-ndate ja 1970-ndate ulmefilmides kujutati ette, et 21. sajandil kannavad kõik lukuga pintsakuid ja kitsaid polüesterpükse, kuid tegelik tulemus on kapuutsiga dressipluus, T-särk ja teksad. Poolt sajandit on üsna raske ette ennustada, ma siiralt loodan, et me 50 aasta pärast ei kanna loomanahku või viigilehti.



PILDID:

-1- Antonio on oma TFW kollektsioonis liikunud edasi Kuldnõela inspiratsiooniallikatega, ühendades põhjamaist kargust lõunamaise tulisusega, lihtsat vormikäsitlust rikkaliku detailirohkusega. Kui Kuldnõela kollektsioonis oli vorm edev ning kangavalik pigem tagasihoidlik, siis seekord on vastupidi – vorm lihtne ja kangad tulised.

-2-Thea Pilvet on oma kollektsiooni loomisel toetunud mustale värvile ja eri materjalide võlule. Kuid kõige olulisema arenguna tõstab Thea esile reeglivaba moe loomise, sest vaid nõnda saab mood ausalt peegeldada reegliteta maailmas toimuvat.

-3- Diana Denissova viib pitsi kasutamise äärmusesse – seda saab laval olema absoluutselt igas tema komplektis. Ning oma pilgu on ta suunanud itta, kust on leidnud innustust mustrite ja siluettide mänguks. Olulise aspektina tõstab Denissova esile ka üldisema murrangu moemaailmas – piiride kadumise talviste ja suviste kollektsioonide vahel.

-4- Liina-Mai Püüa lubab varasemast palju praktilisemat kollektsiooni – kõik saab olema kergesti kantav, triigitav ja pestav.

-5- Liisi Eesmaa on oma kollektsioonis Black Moon toonud mängu hüpnootilised mustrid, maagia ja pimedad jõud. Värviküllus ja kontrastikarussell ei ole tema puhul küll tõenäoliselt enam üllatus, kuid ta annab ootamatu lubaduse, et sel korral on kogu kollektsioon sada protsenti kantav.