Eurovisioni Eesti eelvooru jõudnud laule tutvustanud ETV saade „Eesti laul 2009” eelmise nädala vaadatuimate saadete esikümnesse ei mahtunud. Uuringufirma TNS Emor andmetel vaatas „Eesti laulu 2009” 150 000 inimest ja asetus sellega eelmise nädala telesaadete vaadatavuse tabelis 14. kohale.

Eurolaule tutvustavad saated, nagu ka Eurovisioni lauluvõistlus, on ETV-s aastaid olnud enim vaadatud. Ajapikku hakkas küll huvi Eurovisioni ürituse vastu lange­ma, kuid polnud siiski märkimisväärne, sest püsis edetabelis ikka esikohtadel. Mullu oli ETV eurolaulude tutvustus nädala tele­saadete vaadatavuse tabelis esikohal, kogudes 267 000 vaatajat.

Lootus finaalsaatele

Tänavu muudeti eurolaulu projekt „Eesti lauluks” ja formaadi täielik muudatus oli vaatajate seas märgatav läbikukkumine. Projektijuht Heidy Purga eurolaulu formaadi lammutamist ei kahetse.

„”Eesti laulu” esimesel avasaatel oli korralik keskmine reiting. Esimeses kümmet finaallugu tutvustavas telesaates ei saanud vaataja veel sekkuda. Pinge, hasart ja ootusärevus tekivad ilmselt finaalsaates, kus televaatajal on oluline roll täita ja saa­te lõpuks selgub võitja. „Eesti laul” on teise eesmärgiga ettevõtmine, mis on üleminekuperioodis. 

Ühest küljest oleme Eurovisioniga rahva tahtel seotud, sest tõsi, igale artistile kulub säärane suure lava kogemus kindlasti ära. Teisalt on sündinud uus saade uute eesmärkidega – kes­kenduda kohalikule popmuusikale ja toetada artiste.

„Eesti laul” on saatesari, milles on kokku viis saadet, et igaüks saaks õiglaselt otsustada, kes meeldib rohkem ja kelle poolt tema lõpuks hääletab. Varem pole artistidele ja muusika telgitagustele pühendutud,” ütles Heidy Purga.

Vaatajahuvi

Eurolaulu vaadatavus

2007

Eurolaulu tutvustus    243 000

Eurolaulu finaal     273 000

2008

Eurolaulu tutvustus    267 000

Eurolaulu finaal     284 000

2009

„Eesti laul 2009”    150 000

Finaal toimub 7. märtsil.