Pedigree üks loomevalemeid on teadupärast lükkida üksteise otsa rida arhetüüpseid kitarririffe, seejärel aga haakida „söödana” külge mõni elektrooniline vidin, kummituslik helin vms, mis loob palale identiteedi. Eriti selgelt avaldub skeem loos „Deathmask”. Lööklaulu staatusele läheneva pala seekordses esituses mõjus üllatavalt Bonne suupillimäng. Miks ei võiks Pedigree proovida kätt ka kantri või psychobilly kallal?


See valem ei ole siiski ainumäärav ja nii kõlas kontserdil ka sellest vabastava karakteriga lugusid, nagu sfääriline „Formula for Freedom”, samuti new-age’ilike või psybient’i sugemetega „Ghost Train”, milles kõrv sai kitarrimürast puhata.


Puhkus oli kõrvade jaoks eluliselt vajalik, sest Ameerika alternatiivse hiphopi esindaja Dälek alustas kurdistava huugamise ja sisikonda pahupidi keerava bassiga. Pärast esialgset ehmatust ja helimeeste korrektiive oli aga võimalik aru saada, et introna mõjuv mürakaskaadide pulseerimine kujutab endast tegelikult juba edasise rütmilist baasi. Kusagil selle massiivi all hakkas tiksuma ka vaevu eristuv perkussiivne biit, mis funktsioneeris küll ainult tänu MC-le, hiljem see viga aga parandati...


Undamine kõrvades


Kui see ikka oli viga (kontseptsiooni suhtes), sest nn veaesteetika järgi näis joonduvat kogu muusikaline materjal. Läbi distortion’i ja bitcrusher’i pressitud kitarrimüürid ning äratundmatuseni moonutatud alghelid ujusid veerandtoonidel, luues omavahelisel põimumisel mikrointervalle. Üks huvitavamaid aspekte müra puhul on, et see on väga subjektiivne ja loob kujutlusvõimele avara mänguruumi. Seda need tagasisidestatud, „glisseerivad”, kohati kakofoonilised, kohati harmoonilised helimassiivid ka tegid, mõjudes lisaks veel tantsuliselt. Drone-hop?


Teine huvitav aspekt on muidugi see, et müral ei ole „optimaalset” helitugevust. Olles kuulanud etteaste lõpuni, avastasingi, et maailm on muutunud oluliselt vaiksemaks – kui jätta tähelepanuta see kosmoselaeva rootorit meenutav undamine kõrvades.