Erkpunane Itaalia kaunitar F360 Modena, mille tehnoloogia pärineb Michael Schumacheri F1 autolt, on kõigi aegade mugavaim ja kõige kasutajasõbralikum Ferrari sportauto. Ferrari kinnitusel võib Modena omanikuks saada igaüks, kes raatsib autoostuks kulutada mõned miljonid. F360 omanikult ei eeldata võidusõitja oskusi, tehase väitel saab Modena taltsutamisega hakkama ka algaja autojuht. Samas pakub auto ka professionaalile täielikku sõidunaudingut.

Itaalia kuulsa disainistuudio Pininfarina kujundatud auto särab oma sportlikus hiilguses, mille peale lähevad iga autofänni jalad nõrgaks. Tagaluugi klaasi all paiknev mootor on kogu oma ilus kõigile näha. Mõned Ferrari fännid on ostnud Modena jõuallika isegi elutuppa mööbli kõrvale.

Eelkäija F355 jõuallika baasil aretatud 3,6-liitrine V8 bensiinimootor on tehase kõigi aegade võimsaim vabalthingav mootor. Jõuallika igast liitrist on välja pigistatud 112 hobujõudu. Neljasajahobujõuline Modena on sama jõuline kui võimsad mootorrattad. Suurim pöördemoment 373 Nm saabub pööretel 4750 p/min.

Kiirenduselt jätab F360 oma põlised Euroopa konkurendid Porsche 911 GT3 ja Jaguar XKR-i varju. Sajakilomeetrise tunnikiiruse saavutab Modena nelja ja poole sekundiga ning auto tippkiirus on 295 km/h.

F360 oluliseks eripäraks on rooliratta taha peidetud käiguvahetushoovad, mida kasutab ka Michael Schumacher oma F1 Ferraril. Parempoolne hoob vahetab käike üles ning vasakpoolne alla. Mõlemat korraga vajutades lülitub sisse vabakäik.

Autol on nn tiptronic-käigukast, millel puudub sidur. Käigukasti saab lülitada ka automaatrezhiimile. Modenat saab tellida ka traditsioonilise kuuekäigulise käsikastiga, kuid tehase väitel eelistab neli klienti viiest hoobadega automaatkasti. Testijate väitel toimib F1 käigukast sujuvalt.

F360 on varustatud auto juhtimist hõlbustava elektroonikaga, nagu näiteks libisemisvastase süsteemiga, mis teeb Ferrari ohutuks ka asjaarmastajast juhi käes.

Loomulikult saab kogu elektroonika välja lülitada, et auto roolis tunneks täit naudingut ka professionaal. Nende rõõmuks on Modena varustatud nn sportrezhiimiga, mis lubab ringrajal sõites auto mõõdukasse külglibisemisse.

Modena on eestvaates Ferrari kohta harjumatult lai, sest suured õhuavad hõivavad ligi poole pamperist. Eelkäijaga võrreldes on esirataste vahe kasvanud tervelt 15 sentimeetrit.

Kahekohalise F360 salong on sportautole omaselt lihtne. Armatuurlaual on ainult sõitmiseks vajalikud näidikud ja juhtlülitid.

Juhi olemine on tehtud võimalikult mugavaks. Testisõitjate väitel on istmed mugavad ning annavad head tuge. Autosse sisenemine on tehtud lihtsamaks ning juhil ja kaassõitjal on varasemast rohkem jalaruumi. Istmete taha mahub golfikott ning auto ees kapoti all asub väike pagasiruum.

F360 on esimene Ferrari, mille terve kere on valmistatud alumiiniumsulamist. Vanamoodne on üksnes auto vedrustus – traditsioonilised tugivardad ning vedru-amortisaatorid. Modenat testinud autoajakirjanike hinnangul töötab vedrustus laitmatult ning see on teistest Ferrari mudelitest pehmem.

Aasta tootmises olnud Modena äriülesanne on raske: ta peab olema sama edukas kui eelkäija Ferrari 355. Mudel F355 moodustas siiani Ferrari müügist kaks kolmandikku. Kaks F355 sõidab ringi ka Eesti teedel.

Ferrari 360 Modena

MOOTOR

Töömaht, cm3

3586

silindrite läbimõõt ja kolvikäik

85x79

surveaste

11:1

Võimsus, kW (hj)

294 (400)

pööretel, p/min

8500

Moment, Nm

373

pööretel, p/min

4750

MÕÕTMED

Pikkus, mm

4477

Laius, mm

1922

Kõrgus, mm

1214

Teljevahe, mm

2600

Tühimass, kg

1290

Bensiinipaak, l

95

REHVID

ees

215/45 ZR18

taga

275/40 ZR18

KIIRUSOMADUSED

Kiirus, km/h

295

Kiirendus 0–100 km/h, s

4,5

KÜTUSEKULU, l/100km

keskmiselt

17,9