Tuleb hinnata ka seda, kui palju raha kulutatakse laeval. Siinsete suhteliselt odavate hindadega harjunud inimesed ei kipu muidugi oma raha kulutama šoppamiseks taxfree-poodides, mis vähendab suurte laevade ligitõmbavust väikeste ees.

Tallinnast lähevad suured laevad Helsingi poole ebamugaval ajal, mis talvel ühepäevasõidu võimalusi tublisti vähendab kui mitte hoopis ära ei nulli.

Suvel, kui käigus tiiburid ja katamaraanid, muutub olukord tunduvalt. Nüüd on juba mõtet Helsingisse sõita, kui tahetakse otsida haruldasemat rõivatükki, mõnda raamatut, heliplaati vms. Tavalistes plaadipoodides on küll enam-vähem täpselt samasugune keskteevalik nagu Tallinna omadeski.

Milline on siis kõige kasulikum võimalus? Veel eile vastati Õhtulehe elektronkirjale kopteriliini pidavast firmast, et praegu on vara öelda, kui palju kopterisõit maksma hakkab ning millal esimesed Sikorskyd Helsingi poole teele lähevad. Oletatavasti on siiski sõiduaeg meie tabelis õige, kui ka hinnasuhet arvestada ei oska.

Odavaim on sõita Lindaliini tiiburitega. Kui hommikul minna ja õhtul tulla, saab täiskasvanu pileti 400 krooni eest (eri päevadel minnes-tulles hind tõuseb, edasi-tagasi 520 krooni). Tiiburi väiksust ja kiirust arvestades võib oletada, et ka sõidu ajal ei teki himu kuigi palju raha kulutada ja Helsingis võib kiiresti jala otse kesklinna jõuda, mis veelgi raha säästab. Kuid vähegi suurem laine muudab selle eelise olematuks. Tiibur jääb sadamasse ja tuleb kasutada üliaeglast sõiduvahendit.

Tallinki suurtel laevadel on aprillis edasi-tagasi otsa hind 400, mais juba 500 krooni. Ning raha kulub nii Läänesadamast Helsingi kesklinna minekuks kui ka pika laevasõidu ajal baaris. Sama lugu on Tallinki katamaraaniga (575 krooni), mis läheb Läänesadamasse ja nõuab lisakulutusi.

Eckerö Line`i suur laev on Tallinkist edulisem. Vaid 320 krooni edasi-tagasi, kuid see-eest aeglane.

Silja Line`i Finnjet nagu ka Super Sea Cat on sõltuvalt nädalapäevast kas sama odavad kui tiiburid (esmaspäevast reedeni 400 krooni) või nädalalõputi täpselt poole kallimad (600 krooni). Super Sea Cat sõitis oma esimese otsa Helsingisse tunni ja 45 minutiga. Seda ongi kõrvaltabelis reaalse sõiduajana arvestatud.

Kalleim laev, mis Helsingisse läheb, on Nordic Jet Line. 650 krooni edasi-tagasi. Kui minna hommikul kell 7 ja tulla õhtul kell 7.30, saab kruiisihinnaga, mis on 20 krooni odavam. Katamaraan läheb Lõunasadamasse, see on muidugi tubli eelis.

Lõpuks Finnair. Samal päeval edasi-tagasi sõites kulub 5135 krooni. See ühepäevaturisti ei meelita. Kui Helsingis olla vähemalt kolm ööd, saab odavamalt - 3285 krooni. Ja kui seal olla laupäevase öö vastu pühapäeva, siis piisab 2120 kroonist.

Siinkohal tuleb arvestada, et odavad noortehostelidki maksavad pisut vähem kui 700 krooni öö.

Ilusa ilmaga Helsingis lõunal ja šoppamas käimiseks on niisiis soodsaim tiibur. Ainult pisut kallim, kui taksoga Tallinna ühest otsast teise sõita.

Tõnis ERILAID