Seetõttu korjas näiteks Mazda mõne nädala eest Euroopast müügilt ära ühe oma kahest kõrgklassi Xedose mudelist. Nissan lükkas aga septembrikuus Frankfurdi autonäitusel järjekordselt ümber kuuldused, nagu kavatseks ta tulla Euroopa turule Infiniti embleemi kandva luksusmudeliga. Ka Honda on teatanud, et neil pole plaanis müüa oma Acurat väljaspool USAd.

Ainsaks erandiks Jaapani juhtivate autotootjate kvartetis on Toyota. Tema võimalused Euroopas Lexusega arvestatavate müüginäitajateni jõuda on paljutõotavad. Isegi nii paljutõotavad, et plaanis on laiendada pakutavate mudelite valikut. Olemasolevatele lisandub järgmisel aastal luksusmaastur RX300, mis on otseseks konkurendiks Mercedese M-klassi autodele.

USAs on Lexus minev kaup. Kui asjad arenevad sama hästi edasi kui nad on arenenud viimased kümme aastat alates margi loomisest, võib Lexus saada edukaks ka Vanas Maailmas. Samas näitab aga pilk arvudele suurt erinevust USA ja Euroopa turumahtude vahel. Kui Toyota müüb sel aastal USAs umbes 200 000 autot, siis firma Euroopa peakorter Brüsselis prognoosib ostjaid vaid 19 000-le uuele autole.

Just kehvade müügitulemuste tõttu pöörab Mazda varasemast tunduvalt vähem tähelepanu oma luksusautodivisjonile. Xedos 6 müügist loobus Mazda põhjusel, et see oli omadustelt liiga lähedane keskklassi mudelile 626. Kuid Mazda Motors Deutschlandi tegevjuht Klaus Tarlett ütles, et suurem Xedos 9, mida 1998. aastal müüdi Saksamaal vaid 350 eksemplari, jääb pärast mõõdukat iluravi tootmisse edasi.

Nissanit on samuti hirmutanud paratamatud suured kulutused, mis seotud Infinity kui uue margi tutvustamisega välismaal. Lisaks oleks veel vaja investeerida müügivõrgu väljaarendamisse, kuid seegi ei garanteeri läbilööki. USAs on Infiniti oma kolme sedaani ja ühe maasturiga saavutanud tähelepanuväärset edu, kuid Nissani pressiesindaja Michael Bierdümpfl ütles, et neil pole kavas konkureerida Euroopa turul Mercedese, BMW ja Audiga.

Ka Honda ei pane suuri lootusi oma luksusmasinale Acura. Võimalikud tagasihoidlikud müüginäitajad ning kõrged reklaamikulud ei näi seejuures olevat ainsaks murelapseks. Toyota Saksamaa esinduse pressiesindaja Barbara Hothi sõnul peaks Honda luksusmudelitele ruumi tegemiseks loobuma keskklassi masinate tootmisest. Seda oleks aga raske selgitada nii diileritele kui ka tarbijatele.

Thomas GEIGER